Problemen reisbureau X [Vandebos]

Mattis
Topic Starter
Berichten: 3

Problemen reisbureau X [Vandebos]

#1 , 15 jun 2010 11:41

Dit probleem doet zich momenteel voor. Mijn vriendin en ik hadden reis geboekt (in maart!) via reisbureau X [Naam bureau verandert niets aan klacht:Vandebos]en hadden mail gekregen dat wij dit per direct moesten betalen (om te bevestigen dacht ik). Nu hadden wij beslist die reis dan toch maar te boeken via reisbureau Y [Vandebos]. Nu kreeg ik weekje terug (juni!!) een telefoon van reisbureau X [Vandebos]op mijn voicemail dat ik dringend contact moest opnemen met hen. Ik heb dit dan ook gedaan. Ze vroegen mij de reissom vandaag nog te betalen. Voor ik het wist had deze persoon al ingehaakt. Ik heb dan mailtje verstuurd dat het helemaal niet de bedoeling was om deze reis te boeken en dat deze dus mocht geannuleerd worden. Heb ik antwoord terug gekregen dat zij dit niet kosteloos kunnen annuleren omdat de vertrekdatum binnen een termijn valt van 28 dagen. Daarom moeten wij zogezegd 25% van de reiskosten betalen wat ongeveer neerkomt op 500 euro. Ik heb hen duidelijk gemaakt dat ik dit niet pik en dat er geen enkele maal een verwittiging of aanmaling tot betaling is geweest. Ze blijven voet bij stuk houden. Nooit heb ik iets getekend en heb ik maar één mailtje gekregen. (nooit geen brieven of dergelijke). Mijn vraag is nu hoe zit het eigenlijk met een online verbintenisrecht? Ik heb het reisbureau hier ook al schriftelijk van op de hoogte gebracht.

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Groeten,

MP

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding