Hoi,
Ik zit met het volgende probleem met de passage fitness:
Ik heb een jaar geleden een contract (via domiciliering) afgesloten met de passage voor 43 euro/maand.
3 maand geleden was dit bedrag, zonde mij te verwittigen (telefonisch, brief, mail, mondeling) verhoogd tot 63 euro. Ik zag dit pas na 3 maand: de reden ik had mijn nieuwe sudentenkaart niet getoond... Na het tonen van deze kaart was het bedrag de volgende maand terug 43 euro.
Mijn verloren geld van die 3 maanden (60 euro) heb ik nooit terug gekregen... dit was echter niet mogelijk.
Deze maand was het bedrag terug opeens verhoogd naar 63 euro, weeral, zonder mij te verwittigen. De reden deze keer: ik ben 24 geworden en dan valt het niet meer onder het studententarief.
Hun uitleg: het staat allemaal in de kleine lettertjes van het contract. Oké daar hebben ze gelijk in het staat in het contact. Maar ik heb het volgende ontdekt: mijn contract is getekend als gold member en tussen haakjes staat geschreven student (Gold student bestaat dus niet, enkel gold, wat ik dus ben). Naast gold member heb je ook een Fit for life student member. In de kleine lettertjes staat enkel bij Fit for live student die regel van de studentenkaart en die leeftijd van 24. Bij gold member staat enkel geschreven: "getekende bedrag voor onbepaalde duur en minimale looptijd van 3 maanden."
Ik heb hun dit laten weten, maar ze willen mij niet helpen en het bedrag blijft 63 euro. Volgens mij is dit toch een soort van contractbreuk niet? Wat zijn mijn consumentenrechten hier en wat kan ik ondernemen?
Kunnen jullie mij zeggen op welke wetten ik hier een inbreuk is gemaakt? Ook heb al een klacht gestuurd naar FOD economie (consumentenrechten).