factuur advocate betwisten / slechte dienst

Batelje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

factuur advocate betwisten / slechte dienst

#1 , 13 mei 2025 13:32

Hallo allemaal.

Ik zit met een vervelend probleem.
Binnen 2 weken heb ik een zaak bij de politierechtbank. Hiervoor zocht ik een advocaat en heb ik een tijd geleden een consult gekregen (en al betaald), waarna mijn zaak is toegewezen aan een advocate van hetzelfde bureau.

Jammer genoeg is de communicatie erbarmelijk. Ik heb mijn advocate tot 3x toe proberen contacteren via mail zonder enig respons (deze mails had ook steeds 2 ontvangers, dus in feite 2 personen die geen communicatie uitvoeren).
Uiteindelijk heb ik reactie gekregen na een mailtje te sturen naar hun algemene mailadres waarin ik vermelde dat ik het toch wel jammer vond dat er geen contact terug kwam en ik een andere advocaat zou moeten zoeken indien ik niet snel iets zou horen. 15m. later kreeg ik opeens telefoon met verontschuldigingen en excuses a la "drukke periode" etc. Bon, ok dan maar.

Nu komt mijn zaak bijna voor en krijg ik alweer 0 respons na het doorsturen van enkele gevraagde documenten waar ik ook enkele vragen over heb.
Na 3 mails weer geen antwoord. En ik heb niet veel zin om weer eens de vervelende cliënt uit te hangen en te bellen/mailen naar verschillende personen. Als de communicatie als zo slecht is heb ik ook weinig vertrouwen in het effectief bijstaan tijdens mijn zaak eerlijk gezegd, als ze er überhaupt al gaan staan als ik moet voorkomen?

Ik overweeg dus om een andere advocaat te zoeken. Maar ik ga er wel van uit dat ik waarschijnlijk nog een factuur zal ontvangen voor het al reeds uitgevoerde werk (wat dat ook mag zijn). Kan ik op basis van deze slechte service een factuur weigeren te betalen?

Alvast bedankt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2025 13:43

Zaak politierechtbank..als dat een overtreding was wat moet er dan allemaal wel verteld worden?
Of was het een gecompliceerd en ingewikkeld ongeval of zo?
Het ene heeft niet zoveel tekst en uitleg nodig.
Zet om te beginnen uw ervaringen en twijfels al eens op papier en mail die door aan advocaten met de melding dat u zich niet goed begrepen voelt en dat u zo geen goed gevoel en vertrouwen (meer) hebt.
Welke kosten zou de advocaat al gemaakt hebben om een factuur te krijgen?

Reclame

Terug naar “Andere”