Ik zal in het kort uitleggen wat er aan de hand is:
Recent deze zaterdag is mijn auto kapot gegaan 3/5, ik zelf wist dat het een koelvloeistof leiding was (specifiek de leiding van de radiator naar de thermostaat (ik doe meestal mijn onderhoud zelf) wat ik toen ook aan de verkopen had vermeld die mijn autosleutel in handen kreeg.
De maandag erop heb ik gebeld met opnieuw de info te geven dat het de radiatorslang was van het radiator naar de thermostaat.
Hierbij heb ik informatie gevraagd voor een offerte, na gisteren avond ( 8/5) had ik nog geen offerte, nu nog steeds niet (11/05) en wou ik mijn auto terug ophalen.
Nu wilt de garage dat ik diagnose kosten wil betalen van 158 euro, waar ik nooit over heb gevraagd. (ze hebben 1h en 20 of 30 min aan gewerkt volgens hun tik klok)
Ze willen mijn auto niet terug geven voordat dit betaald is. hierbij houden ze mijn auto sleutels bij terwijl ik geen enkel contract heb getekend of zelf geen papier heb gezien van offerte of van wat hun "diagnose inhoud" . ik heb mijn papieren uit mijn auto gehaald dus het enige wat ze hebben is mijn auto sleutel.
wat ik hierbij wil zeggen is dat wij alleen via telefoon hebben besproken geen papieren geen contract geen besprekingen van prijs, ook geen vermelding dat ze een diagnose gingen doen die 1h en zoveel minuten zou duren.
Ik ben 9/05 naar de garage zelf toe gegaan en vroeg hier informatie over, de "mechanieken die aan de auto heeft gewerkt" vermelde mij steeds hetzelfde: het is standaard dat wij een diagnose doen van de auto.
mvg Berten