Badkamerrenovatie

henri.bosseur
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Badkamerrenovatie

#1 , 05 mei 2025 18:05

In 2020 heb ik een badkamerrenovatie laten uitvoeren.

Naast een aantal essentiële problemen zoals
- een doucheafvoer die niet naar behoren werkt,
- een wastafel afvoer die niet goed was afgedicht waardoor er schade was het nieuwe wastafelmeubel,
- een stopcontact dat niet werkt, etc.
was de algemene afwerkingsgraad betreurenswaardig.

Bij de voorlopige oplevering heb ik de factuur betaald, wel met een inhouding van 1000 euro die zou betaald worden na het oplossen van de gebreken.

Ik ben daarna begin 2021 nog nog een tweetal keer gecontacteerd met de mededeling dat "iemand zou langskomen", maar dat is nooit gebeurd.

Deze week (4 mei 2025), meer dan 5 jaar later, wordt ik opnieuw gecontacteerd met de mededeling "dat er blijkbaar nog een aantal dingetjes moeten opgelost worden".

Ondertussen heb ik zelf een aantal dingen aangepakt en leren leven met de andere gebreken (die vooral visueel storend zijn).

Mijn vragen:

1. Ik wil met het bedrijf in kwestie niet meer samenwerken. Moet ik (na vijf jaar) nog ingaan op de berichten die ik van hen ontvang of laat ik ze beter onbeantwoord?
2. Is er een wettelijke termijn voor het afwerken van gebreken of tekorten bij dergelijke renovaties?
3, Kan de renovatiefirma alsnog eisen dat ik de resterende 1000 euro betaal?

Alvast hartelijk dank voor alle nuttige informatie of tips.

Reclame