incasso bureau gestuurd vanuit telenet

sandra_ke1967
Topic Starter

incasso bureau gestuurd vanuit telenet

#1 , 03 mar 2010 09:25

ik ben verhuisd bijna nu 1 jaar geleden,ik kreeg op het nieuwe adres nu een factuur van een incassobureau dat ik nog een schuld heb staan van een openstaand factuur plus de kosten natuurlijk nog is,vind het wel raar want heb nooit aanmaningen gekregen,en ook nooit iets naar het nieuwe adres toegestuurd gekregen betreffende deze factuur,nu bijna 1 jaar later krijg ik een incassobureau op mijn dak en op ons nieuw adres toegestuurd gekregen,wel raar want telenet weet heel goed dat mijn adres naar daar is gegaan ,waarom hebben ze me dan niet een keer geschreven op het nieuwe adres en liever een incasso te hebben ingehuurd,bijna 1 jaar later,moet ik dit alsnog betalen via het incasso bureau,heb met telenet gebeld waar ze geen voldoende informatie konden verstrekken ,alleen dat 1 factuur niet zou betaald zijn geweest vorig jaar,eigenlijk raar want heb nog 3 maand daar de brievenbus kunnen leegmaken op het oude adres ,en heb ook mijn telenet opgezegd bij hen ,waarom hebben ze me niet gesproken van een openstaand factuur.wat kan ik hiermee verder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 03 mar 2010 11:23

in elk geval niet aan het incasso betalen, zij hebben GEEN enkele macht in belgie, ze proberen juist druk op u uit te oefenen.

indien u alles hebt gedaan wat u moet doen, is het aan telenet om het tegendeel te bewijzen, aangezien zij nog een bepaald bedrag van u eisen.

indien ze aan hun koppigheid vasthouden hun eerst nog maals contacteren via telefoon/mail en als dat niks opleverd hun aangetekend in gebreke stellen.

helpt dit nog niet, dan dient u klacht in bij de ombudsman voor telecommunicatie, indien deze u klacht aanvaard worden alle betwiste facturen van telenet "bevroren" tot er een oplossing is.

sandra_ke1967
Topic Starter

#3 , 03 mar 2010 17:37

in elk geval niet aan het incasso betalen, zij hebben GEEN enkele macht in belgie, ze proberen juist druk op u uit te oefenen.

indien u alles hebt gedaan wat u moet doen, is het aan telenet om het tegendeel te bewijzen, aangezien zij nog een bepaald bedrag van u eisen.

indien ze aan hun koppigheid vasthouden hun eerst nog maals contacteren via telefoon/mail en als dat niks opleverd hun aangetekend in gebreke stellen.

helpt dit nog niet, dan dient u klacht in bij de ombudsman voor telecommunicatie, indien deze u klacht aanvaard worden alle betwiste facturen van telenet "bevroren" tot er een oplossing is.
dank u wel voor het antwoord ,zal raad opvolgen .

Reclame

Terug naar “Andere”