Geachte
Enige tijd geleden besluit ik mijn wagen te verkopen in consginatie (handelaar zet de wagen te koop voor een afgesproken prijs, wagen blijft mijn eigendom).
Dit onder een contractueel getekend akkoord met vermelding indien de wagen verkocht is ik een bepaald bedrag moet betalen. Indien de wagen niet verkocht is, kan ik het contract verbreken na 2 maanden met een prijs die lager is indien de wagen verkocht is.
Nu stoot ik tegen een lastig feit aan, het contract maakt melding dat de wagen een oplopende km-stand kan krijgen door proefritten, wat uiteraard logisch is.
Wat niet logisch is dat de handelaar duidelijk zelf met de wagen rijdt (ik kan zijn ritten, actuele km-stand en alle bijhorende data van dagen opvragen via de mobiele app). De wagen heeft nu meer dan 1000 km extra op de teller wat uiteraard niet de contractuele afspraak is.
Mijn vraag: kan ik het contract ontbinden op basis van deze vaststellingen? Het is me duidelijk dat de verkoper geen eerlijke partij is en wil hier dus logischerwijs vanaf zien zonder te betalen (wagen heeft meer slijtage, minder waard, ... door de extra km's).