Afrekening Electrabel

Rikderee
Topic Starter

Afrekening Electrabel

#1 , 28 okt 2009 11:52

Hallo,

waar ik werk hebben we een hoogspanningscabine elektriciteit. Dat zijn digitale meterstanden die automatisch doorgegeven worden aan elektrabel. Wij vermoeden dat er een fout is, in de ijking van deze tellerstanden, want we betalen veel te weinig. Ik heb al gebeld naar elektrabel maar ze vonden het een rare vraag, en zouden "eens iemand langssturen" ze konden niet zeggen wanneer of als we en bericht krijgen van het resultaat (zij hebben zelf een sleutel van de cabine).

Mijn vraag, als dit niet opgelost geraakt, hoe lang moet ik dan vrezen voor een eventuele rechtzetting, en op welke basis wordt deze dan berekend?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 okt 2009 13:31

U heeft uw job gedaan. Als Electrabel uw waarschuwing in de wind wenst te slaan, tja.... dat is hun verantwoordelijkheid.

Hou ergens wel nauwgezet bij wanneer u hen heeft gecontacteerd ivm met dit probleem. Je kan altijd nog een AS zenden naar Electrabel waarin je simpelweg de telefonische communicatie aangaande us digitale meters bevestigd.

Dan kan niemand nadien verhaal komen halen als ze te lang wachten met "eens" te komen kijken.

Rikderee
Topic Starter

#3 , 08 jan 2010 11:22

Ik heb vandaag nog eens gebeld met Elektrabel. Blijkbaar gaan ze niemand sturen. Als ik wil mag ik altijd een offerte vragen aan de distributiebeheerder om eens te komen kijken op eigen rekening.

Ik vroeg wat gebeurd er dan indien er een groot verschil op zit? Ze zei me als het in mijn voordeel is ze 2 jaar teruggaan, was het in mijn nadeel 5 jaar. Ze stellen ook een afbetalingsplan op indien het een groot bedrag is.

Iemand een idee of deze termijnen ergens vast liggen of waar ik die terug zou kunnen vinden?

Is maar een rare situatie...

Reclame

JohnD

#4 , 14 jan 2010 14:41

Niet alleen jij vind het een rare situatie. Elektrabel vind het ook een rare vraag. En ik snap er al helemaal niets van, maar dat gebeurd wel meer.

Je zegt "waar ik werk" en "we betalen veel te weinig". Is dat je werkgever ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Rikderee
Topic Starter

#5 , 19 jan 2010 16:38

Niet alleen jij vind het een rare situatie. Elektrabel vind het ook een rare vraag. En ik snap er al helemaal niets van, maar dat gebeurd wel meer.

Je zegt "waar ik werk" en "we betalen veel te weinig". Is dat je werkgever ?
Ja, in op het werk, waar ik de facturen controleer.

Op zijn minst zou Elektrabel toch iets meer initatief mogen nemen, als een klant iets dergelijks meldt?

Drone

#6 , 20 jan 2010 14:49

uit 'ervaring' met electrabel kan ik zeggen dat eletrabel juist niks doet als de klant klachten heeft en zelfs alle schuld bij de klant ( ale ja ex-klant nu ) probeerd te leggen, tot op het "agressieve" toe.

Terug naar “Andere”