Basispakket 1 voor elektriciteit

werknemer777
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Basispakket 1 voor elektriciteit

#1 , 03 jun 2023 09:18

Hallo,
Ik had tem 01.05.2022 het sociaal tarief.
Mijn jaarlijkse afrekening was berekent op basis van dit sociaal tarief.
Er is een correctiefactuur van een herberekening van mijn jaarafrekening later gekomen.
Reden van correctiefactuur was: "hebben noch een melding van de FOD Economie, noch een geldig attest van jou ontvangen. Jouw recht op sociaal tarief stopt daarom op 01.05.2022. De periode waarvoor je geen recht meer hebt op sociaal tarief is herberekend op basis van het tarief dat overeenstemt met jouw laatste commercieel tarief."

Ik heb een aanvraag ingediend voor een premie voor het Basispakket 1 (het basispakket voor november en december 2022).
Nadien heb ik afwijzing van FOD Economie met reden:
"...de wet van 30 oktober 2022 om recht te hebben op het basispakket voor november en december 2022. Met name:
• Uw contract valt al onder het sociaal tarief.
..."

Kan er me iemand laten weten of ik er een recht heb op het sociaal tarief, of op een premie voor het Basispakket 1, of helemaal niets, aub?

NatD
Berichten: 426
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2023 10:59

Dat hangt er van af of je verhoogde tegemoetkoming hebt bij het ziekenfonds. Als je die nog steeds hebt, dan zou je nog tot einde van deze maand (juni 23) recht moeten hebben op het sociaal tarief voor elektriciteit en gas. Best eens navragen bij je ziekenfonds en desnoods desbetreffende attesten bezorgen bij je leverancier.

Wat betreft de premie, iedereen die geen sociaal tarief heeft zou die moeten gekregen hebben en dat zou dan nadien als je een te hoog inkomen had, verrekend worden via je belastingen.

werknemer777
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2023 18:52

Dat hangt er van af of je verhoogde tegemoetkoming hebt bij het ziekenfonds. Als je die nog steeds hebt, dan zou je nog tot einde van deze maand (juni 23) recht moeten hebben op het sociaal tarief voor elektriciteit en gas. Best eens navragen bij je ziekenfonds en desnoods desbetreffende attesten bezorgen bij je leverancier.

Wat betreft de premie, iedereen die geen sociaal tarief heeft zou die moeten gekregen hebben en dat zou dan nadien als je een te hoog inkomen had, verrekend worden via je belastingen.
Ik heb geen verhoogde tegemoetkoming vanaf 01.05.2023 maar FOD schreef van wel, en heeft geen bewijzen naar mijn energieleverancier gestuurd. Ik heb niet te hoog inkomen gehad. Daardoor is die vraag... er klopt iets niet. Ik vraag me af of ze bij FOD zelf niet kunnen zien waar ik recht op heb.... ze hebben enkel alles afgewezen en ik weet niet hoe ik het nog recht kan zetten? Mvg

Reclame

werknemer777
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2023 18:52

Hallo, weet iemand wat betekent het document;
Bijzonderste bepalingen betreffende de wijze waarop de in artikelen 7, § 1, 8, 9 en 10 van de wet van 23 december 1946 voorziene aanvragen, moeilijkheden en beroepen bij de Raad van State aanhangig worden gemaakt. Thans artikelen 11 tot 16 van de op 12 januari 1973 gecoördineerde wetten op de Raad van State.

I. Besluit van de Regent van 23 augustus 1948 tot regeling van de rechtspleging voor de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State

PROCEDUREREGLEMENT - uittreksel -

Artikel 1. De zaak wordt bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State aanhangig gemaakt door middel van een verzoekschrift ondertekend door de partij of door een advocaat die voldoet aan de voorwaarden gesteld in artikel 19, vierde lid, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, hierna « gecoördineerde wetten » genoemd
???? aub?

werknemer777
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2023 12:24

Opgelost en bedankt voor de reacties! Mvg

Terug naar “Andere”