Zware Schulden

MANA1990
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zware Schulden

#1 , 15 nov 2022 17:26

Goedemiddag,

Even kort de situatie schetsen, mijn vriend en ik hebben 4 jaar geleden een huis gekocht.
Nu heeft hij een rechtszaak verloren waardoor er enorme schulden gaan komen.

Nu zit ik met het volgende:
Ik heb er niets mee te maken en wil natuurlijk ook niet opdraaien voor zijn schulden ondanks dat het huis verkocht moet worden wil ik voor mezelf er het maximale uithalen..

Mag het huis verkocht worden?
Of is dit nu geen optie meer aangezien de uitspraak definitief is en wordt dit beschouwd als zich onvermogend maken?
zijn er mogelijkheden dat hij zijn deel kan laten blokkeren voor de schuldeisers?
Moet de verkoop gedwongen gebeuren of kan dit nu reeds plaatsvinden (moet dit allemaal met de schuldeisers besproken worden)?
Hij wil alles netjes regelen, maar is het voldoende dat het geld op zijn rekening blijft staan zonder dat eraan gekomen wordt.

sorry voor de vele vragen, maar het is een zware situatie die vrij uitzichtloos lijkt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 15 nov 2022 22:43

mijn vriend en ik...
Wek stelsel bij aankoop . wie wat ingebracht al of niet gezamenlijke rekening zijn allemaal parameters die een ander antwoord geven.
Is er een hypotheek dan komt de bank al voor als bevoorrechte schuldeiser. Daar kunnen ook bepaalde overheidsdiensten ook nog voorkomen.

Reclame

Terug naar “Andere”