VERKOOP STACARAVAN

josciscojos
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

VERKOOP STACARAVAN

#1 , 27 sep 2022 03:09

Beste lezers,

ik bezit een sta caravan aan zee. Staanplaats wordt per jaar 'gehuurd' van de campinguitbater.

Nu wens ik deze stacaravan te verkopen. In het contract dat ik heb met de uitbater staat volgende vermeld.....Uitbater moet schriftelijk toestemming geven om te verkopen zodat de caravan op betreffende plaats kan blijven staan, en mits tussenkomst van de uitbater bij de verkoop. De uitbater dient zijn toestemming of weigering niet te motiveren.

Probleem. Ik kan mijn caravan verkopen voor 40.000 EURO. Uitbater weigert mij toestemming te geven om te verkopen. De uitbater wil zelf mijn caravan kopen voor 15.000Euro, en ze dan zelf verder verkopen aan 40.000Euro.

Wat kun je beginnen tegen deze praktijken ? Is dit wettelijk om zo'n eenzijdige clausule in een contract te zetten ? EN zo ja, wat kan ik ertegen beginnen ?

Bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 267

#2 , 27 sep 2022 05:49

Toen U het contract tekende wist U van deze clausule en bent U akkoord gegaan
Probeer overeen te komen mits betaling van een goede commissie aan de uitbater

dako
Berichten: 333

#3 , 27 sep 2022 09:16

En niets belet U om deze om deze caravan te verkopen zonder deze staanplaats.
Meestal dienen dit "mobiele structuren" te zijn die (met beperkt werk) verplaatsbaar zijn.

Verder wist je dit bij ondertekening van het contract, dus ofwel stacaravan verkopen/verplaatsen of anders akkoord met uitbater proberen te bekomen.

Reclame

josciscojos
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2022 16:42

Mijn koper wenst uiteraard de caravan te kopen zoals ze nu op deze camping staat.....

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 28 sep 2022 10:52

25.000€ commissie is onredelijk. 10% is verdedigbaar. k Zou advies vragen aan een advocaat met doel om 10% commissie te onderhandelen.

Terug naar “Andere”