lening op afbetaling weigeren bij instelling

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

lening op afbetaling weigeren bij instelling

#1 , 12 mei 2022 20:44

Een aantal weken geleden heb ik een lening op afbetaling aangevraagd, ik heb de nodige documenten getekend en ondertekend.
Nu ik moest nog wachten op de goedkeuring die vandaag werd goedgekeurd.
De lening op afbetaling was om de kredietkaart van mijn bank af te kopen en een andere kleine lening te kopen + extra geld.
Helaas en niet helaas heb ik ook van mijn eigen bank een lening en kredietkaart gekregen.
Nu ja ze zijn mekaar waarschijnlijk gekruist.
Nu ik zou dringend die eerste lening op afbetaling willen laten annuleren is dat mogelijk? (de instelling zei me dat het geld al onderweg was)
Ik heb ondertussen die instelling opgebeld om te verwittigen dat ik de lening op afbetaling wil annuleren en ik heb 2 mails doorgestuurd .
Moet ik nog aangetekend opsturen en zouden er kosten aan verbonden worden voor die annulering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
karellodewijk
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2022 14:17

Het hangt een beetje af van het soort krediet en wat u ondertekend heeft.

Voor een consumentenkrediet heeft u normaal een herroepingsrecht van 14 dagen vanaf het moment van ondertekening. Hoe u hiervan gebruik maakt staat in uw kredietovereenkomst. Dit is meestal per aangetekend schrijven.

Als deze termijn reeds verstreken is, kijk wat er in uw contract staat ivm met vervroegde terugbetaling. Normaal is dit ook per aangetekend schrijven waarop u de datum vermeld dat u van plan bent om de lening terug te betalen en dan zorgt u er voor dat het geld op hun rekening staat tegen die datum. Daarna zal u een afrekening krijgen. en waarschijnlijk een wederbeleggingsvergoeding moeten betalen, maar die is ook wettelijk beperkt.

Reclame

Terug naar “Andere”