factuur reparatie auto

amirios
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

factuur reparatie auto

#1 , 23 nov 2021 11:23

Dag allemaal


18 oktober bracht ik mijn wagen binnen bij de garagist voor het vervangen van een intercooler. Mondeling vertelde hij dat de aankoop van het onderdeel rond de 450 euro was en het plaatsen ervan een 3/4 uurtjes zou duren.

Vandaag 23/11 na meer dan 5 weken te wachten, zonder dat iemand van de garage mij belde kreeg ik de factuur van 1800 euro..

Hij heeft nog een onderdeel vervangen zonder mij te verwittigen. Volgens hem was dit nodig want anders stond ik volgende week terug bij hem.
Kan dit zomaar? ik verwachte een factuur van rond de 650-700 euro.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 23 nov 2021 11:29

Neen, hij mag niet op eigen houtje zaken toevoegen aan de opdracht.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 23 nov 2021 18:13

aangetekend factuur betwisten en het deel dat u niet betwist al betalen (indien cash, achter betalingsbewijs vragen).

zeker in het aangetekend schrijven melden dat u niet akkoord bent gegaan met het plaatsen van een ander onderdeel buiten de intercooler

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 nov 2021 23:10

Wat is het andere vervangen onderdeel ?

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 25 nov 2021 06:41

Het probleem is hier wel dat de garagist van de TS "mondeling" gezegd heeft .... vertelde hij dat de aankoop van het onderdeel rond de 450 euro was. Dus ja waar is het bewijs ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Andere”