zending waardevol pakket met tracking niet afgeleverd en bewijs van manipulatie van tracking

staxmotown
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

zending waardevol pakket met tracking niet afgeleverd en bewijs van manipulatie van tracking

#1 , 11 jun 2021 19:34

Op 19 april wordt een GLS verzending online opgemaakt partikulier in Belgie die een waardevol Vintage hersteld toestel ( 1250 Eu) verzend naar een andere partikulier in Parijs FR ; op 21/4 bewijs van ontvangst aflevering GLS station . op 23 april tracking vermeld pakket in Vitry ( 10km van Parijs) , geladen op vracht en onderweg voor aflevering , op 27/4 krijg ik telefoon van Parijs dat pakket nog niet is aangekomen .. om een lang verhaal kort te maken GLS geeft toe dat pakket niet is afgeleverd en verdwenen is 'ergens' ook geen handtekening van ontvangst , geen nota achtergelaten van afwezigheid bestemmeling ( wat moet gebeuren indien bestemmelling er niet is op dat moment ) ondertussen zijn we nu 11 Juni = 6 weken na datum ! er is in Frankrijk een PV opgemaakt op 28/4 klacht wegens fraude want we hebben bewijs ( print screens met uur en data ) dat op 28 april op tijd van 1 uur de tracking status werd vervalst op internet = 'zogezegd afgeleverd om 13 u op 27 /4 maar op 28 / 4 staat het pakket nog steeds in transit en uiteindelijk weken later komt de email met verklaring van GLS dat ze niet weten waar het pakket is ! de klacht en PV in Frankrijk is tevens ook voor DIEFSTAL tegen 'X' aangezien we geen naam hebben ( zelfs niet van de tussentrafikanten of onderaannemingen van vervoer met GLS ) ondertussen word er aan het lijntje gehouden , papiertje hier , papiertje daar opsturen bewijs van dit , van dat etc .. ondertussen is er ook klacht gelegd in St niklaas , maar dat is een VPV ttz dat gaat boven op de ,kast liggen en er gebeurt niks mee want zogezegd geen strafbaar feit !
Nu is GLS het spelletje aan het spelen dat ze onderzoeken etc en dat er (misschien ooit ) een beslissing van de verzekeirng zal komen .. rara .. er komt gewoon nIKS ! en ik heb geen Kontrakt voor vervoer met hun verzekering maar wel met de vervoersmaatschappij GLS ! Nu wat kunnen we doen , politie zegt dit is een burgerlijke zaak ; wat ik betwijfel want het is een vervoerskontrakt van een bedrijf met een partikulier als andere partij .. volgens mij is dit handelsrecht ? of ben ik mis ?? kan een vredegerecht hier een uitspraak geldig over maken ?? of wordt het rechtbank en peperdure lange procedure ?? Tenslotte is een schade van 1250 Eu niet echt een drinkgeldbedrag te noemen .. wie geeft echte raad en oplossing ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 11 jun 2021 20:30

U kan eventueel klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling, maar dat gaat u iets kosten.

staxmotown
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jun 2021 20:43

enig idee hoe het in zijn werk gaat en kan dit zonder tussenkomst van een advokaat ? dat een burgelijke partijstelling geld kost dat weet ik maar 1250 Eu kwijt spelen kost ook geld uiteraard ..... de feiten zijn wel klaar en duidelijk tot hiertoe . welke wetteksten gaan hierover ?? als U iets wordt toevertrouwd ben je toch verschuldigt om het te behandelen als goede huisvader ttz zorg dragen voor wat je wordt toevertrouwd Wat met Ministerie van Economie ?? hebben die geen inspraak of onderzoek over zulke toestanden ?? meldpunt verzend me naar de ombudsman van de Post , maar GLS is niet de post maar een ander bedrijf ... Onverkwikkelijke zaak ....

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 12 jun 2021 20:59

Nu bent u twee zaken door elkaar aan het slaan, ofwel is het inderdaad diefstal/oplichting en kan u bij de politie, ofwel is het kwijtspelen maar dan is het inderdaad een burgerlijke zaak en komt politie/gerecht niet tussen.

staxmotown
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jun 2021 14:20

leuke reactie .. mogelijkheden /

de fraude is bewezen van d etracking manipulatie is feit 1
daarna komt feit twee : niet afgeleverd , wie ga je beschuldigen van diefstal ?? mijnheer of madam 'X' wat bene we daar mee vooruit ?? het feit dat er Internte manipulatrie is kan misschien wel een misdaad zijn maar daarmee krijg ik gene schadevergoeding ; krijgt de dader GLS misschien iets onnozel als straf , een boete , een opschorting , wat ben IK daar mee vooruit ?? niks !!

mogelijke scenarios : de zending is ergens verkeerd aan een deur gezet zonder ontvangstaftekening .. uitvlucht het is Covid mijnheer .. . chauffeur is vernatwoordelijk ; is hoogsta-waarschijnlijk een onderaannemer .. begin maar ..

scenario 2 : het pakket is gewoon ergens verloren gezet in een magazijn ... ...

scenario 3 : iemand heeft gezien dat het een waardevol stuk is en het achterover gedrukt .. WIE ??? terug ' X'

jouw reactie brengt mij geen oplossing voor een schadeloosstelling ..

En burgerlijke zaak, Ok ik kan beginnen met een advokaat en die zijn niet gratis , tenzij ikzelf de feiten kan aangeven bij wie ?en waarv ? rechtbank ?? welke rechtbank ?? ik verlies zowiezo reeds mijn herstelkosten a rato van 920 Eu .. wat gaat me uiteindeijk heel de grap kosten en wat ga ik kunen recupereren ??

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 14 jun 2021 14:31

"tegen 'X' aangezien we geen naam hebben ( zelfs niet van de tussentrafikanten of onderaannemingen van vervoer met GLS "

Doet niets ter zake. U handelt enkel met GLS, daarom is die firma verantwoordelijk én uw aanspreekpunt.

Hou het nuchter en koel en betrek er zeker niet Jan en Klein Pierke bij. Gewoon: GLS u bent verantwoordelijk, indien geen oplossing gelieve de schade te vergoeden want de rest zal me worst wezen.

Volgens mij is het pakket simpelweg verkeerd afgeleverd maar weten ze niet waar. GLS is tov U als enige verantwoordelijk, u moet geen sherlock holmes rol spelen in deze zaak.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

staxmotown
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 jun 2021 13:18

ik zal uiteindelijk een burgerlijke partij stelling moeten doen , want die bewegen gewoon niet .. alles uitstellen en rond de pot draaien .. ik heb dit uiteraard nog nooit gedaan dus weet nie exact hoe het in zijn werk gaat , ik weet dat ik een borgsom moet betalen maar daar geef ik niet om . zal waarschijnlijk niet meer zijn dan wat ik nu al verlies (1250 Eu )


Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 15 jun 2021 14:43

" ...er gebeurt niks mee want zogezegd geen strafbaar feit !

TS kan zich niet burgerlijke partij stellen want er is geen strafzaak.voor zover ik kan opmaken.

Hij kan GLS dagvaarden maar dat zal een dure grap worden voor dergelijk klein bedrag.

GLS is de enige aanspreekbare partij voor TS, de rest is tijd en geld verlies.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

iota
Berichten: 830

#10 , 16 jun 2021 14:18

Ik betwijfel of die klacht wegens fraude tegen GLS standhoudt. De trackinggegevens vormen m.i. geen hard bewijs van een moedwillige actie van het bedrijf ivm uw pakket. Bij GLS is de tracking wel vaker een zootje. Het gebeurt wel meer dat een pakket het ene moment op afgeleverd staat, het andere moment terug onderweg is naar het depot of terug in de verdeelronde zit. Dat kan gaan om een misverstand, een chauffeur die op een verkeerd adres heeft geleverd, het juiste adres niet vond, besluit zijn ronde die dag niet meer af te werken, enz. Fraude of vervalsing veronderstelt bedrieglijke intentie. Fouten in de mededelingen op de tracking zijn nog lang geen bewezen bedrog.

Het enig dat overblijft, is GLS aansprakelijk stellen voor de verloren zending.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 16 jun 2021 14:24

Zoals ik schreef: GLS in gebreke stellen voor foute uitvoering contract.
Inderdaad niet noodzakelijk bedrog want dan moet er het inzicht zijn om te bedriegen.
Een fout is nog geen bedrog!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

staxmotown
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 25 jun 2021 21:13

Uiteindelijk zij we nu zover al gevorderd dat ze fout toegeven en dat ze een 'creditnota gaan opmaken met waarde 750 Eu ' daar ben ik uiteraard nog wel veraf van de positie : schadevergoeding ( 1251,5 Eu) uitbetaald op mijn rekening .. en ondertussen wordt er weerom een week of langer aan de rekker getrokken . Wat ben ik met een credit nota ?? dat is nog steeds sch.. tpapier maar geen geld voor de schade en alzeker niet de geleden schade . we zijn nu meer dan 2 maand bezig !! vanaf 21 april verzending ! en nog steeds is het niet geregeld !

staxmotown
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 jun 2021 21:16

ze nemen dus wel pakketten aan voor verzending tot een max waarde van 5000 Eu maar ze zijn maar verzekerd tot 750 Eu ! en een extra verzekering bij betalen bestaat niet in de die vorm van verzending of bij GLS tout court ..

staxmotown
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 30 jun 2021 13:11

na 25 emails , een pokerspel met PV's en dreigen van een burgerlijke partijstellling is er vandaag 750 eu schadevergoeding betaald op mijn rekening na exact 10 weken !
Ik laat het voor wat het waard is . bedankt voor de reacties hier . mvg , B.

Terug naar “Andere”