Annulatie pakketreis

mijnheer
Topic Starter
Berichten: 24

Annulatie pakketreis

#1 , 16 sep 2020 08:10

Reis geboekt naar Ibiza van 20/9 tem 27/9/2020 via Nederlandse website. Het betreftceen tennisstage dus een pakketreis.
De reisorganisatie weigert te annuleren maar het is code rood voor België en code oranje voor Nederland. Wij kunnen dus niet vertrekken. Hij heeft verschillende voorstellen gedaan die ons telkens geld kosten. Hij wil dus zijn kosten recupereren via zijn klanten. Hij beweert dat hij de hotels rechtstreeks geboekt heeft en dat die het geld in deposit houden. En dit komt omdat hij als ondernemer geboekt heeft en niet als particulier, beweert hij ! Het hotel waar we naar toe gaan, is gesloten. Dit hebben we via andere mensen moeten horen. Klopt dit allemaal wat hij zegt over die deposit? En ik weet dat hij ons volledig moet terug betalen als wij annuleren omdat het een pakketreis betreft. Maar dit wil hij dus niet doen. Help !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 16 sep 2020 21:49

U heeft geboekt via een Nederlands bedrijf, maak ik hier op uit.
Dan is de Nederlandse wetgeving van toepassing.

Reizen uit Nederland naar Ibiza is alvast niet toegestaan nu (code oranje is nog iets dwingender bij onze bovenburen dan hier), maar hoe het zit met de vergoedingen in geval van deze situatie kunnen wij op zich niet helpen.
Ik verwijs u door naar rechtenforum.nl .

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 sep 2020 18:53

Pakketreizen = Europese richtlijn (maximum harmonisatie) = overal hetzelfde.

Stuur een aangetekende ingebrekestelling.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Andere”