Corona tax

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Corona tax

#31 , 27 mei 2020 12:34

Eens lezen ? Zo simpel ligt het niet dacht ik.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200526_04971875
Welke banen ??

De flexi-jobs ?

Ik ken meerdere horeca zaken die GEEN vast personeel meer heeft, enkel flexies en extra's en natuurlijk de studenten, maar GEEN VAST personeel meer, al de banen die verloren zouden gaan zijn banen met nepstatuten, die de werknemer serieus uitbuit, en de meeste van deze werknemers zijn mensen in zware armoede zoals alleenstaande vrouwen, ja studenten doen het voor de fun en drinkgeld .
zoek maar eens op hoeveel flexi-jobs in de horeca tewerkgesteld is!

het 3 kw 2019 zijn er 42.848 flexi-jobs tewerkgesteld in de horeca

het 3 kw 2019 zijn er Extras 18.981 tewerkgesteld in de horeca

En dan heb je nog de studenten !!!

.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#32 , 27 mei 2020 12:34

#34 Is helemaal niet simpel. Als die schijn voorstellingen de EU wetgeving doorspartelen ?
En particulieren die horeca uitgaven kunnen aftrekken ? Dus nog minder inkomsten voor vadertje staat ?
Goed voor ons, maar uitwerkbaar en te betalen ?
Is een gevaarlijk precedent. Iedere sector nu aan de beurt en de consument de dupe.

Indien horeca minder BTW moet rekenen, hebben zij allicht zo al een voordeel : meer consumptie ( indien normale prijsvermindering ) en meer klanten; op voorwaarde dat zij de prijs laten dalen.
Ofwel verhogen zij hun prijzen ( volgens kostprijs, zoals iedere goede ondernemer moet doen ) en zien zij de
omzet voor de toekomst tegemoet. Dan is ook iedereen vrij om die prijzen te betalen.
Einde van ons luxe-consumptiemaatschappij ? Allemaal een stapje terug zetten ( sommigen een grote stap ) zou al een oplossing zijn. En de ontwikkelingslanden beter ontwikkelen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#33 , 27 mei 2020 12:39

Eens lezen ? Zo simpel ligt het niet dacht ik.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200526_04971875
Welke banen ??

De flexi-jobs ?

Ik ken meerdere horeca zaken die GEEN vast personeel meer heeft, enkel flexies en extra's en natuurlijk de studenten, maar GEEN VAST personeel meer, al de banen die verloren zouden gaan zijn banen met nepstatuten, die de werknemer serieus uitbuit, en de meeste van deze werknemers zijn mensen in zware armoede zoals alleenstaande vrouwen, ja studenten doen het voor de fun en drinkgeld .
zoek maar eens op hoeveel flexi-jobs in de horeca tewerkgesteld is!

het 3 kw 2019 zijn er 42.848 flexi-jobs tewerkgesteld in de horeca

het 3 kw 2019 zijn er Extras 18.981 tewerkgesteld in de horeca

En dan heb je nog de studenten !!!

.
Volledig mee eens Lowie.

Indien ondernemers of starters eerst eens beginnen met zelf te werken, maar zich niet als CEO beschouwen en personeel het werk te laten doen.
Indien de zaak floreert kan men rustig personeel aannemen. Dat is een goede basis voor een horeca zaak. Eerst kijken of de zaak rendabel is en dan verder kijken.
Lowie heeft hier ervaring in en heeft zeker zelf veel handen uit zijn mouwen gestoken.

Werken moet betaald worden; goed ondernemen moet beloond worden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#34 , 27 mei 2020 12:47


Welke banen ??

De flexi-jobs ?
Die weten ineens ook wat ze aan dat statuut hebben ... NOPPES

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#35 , 27 mei 2020 12:55

Ik weet niet of er nog sectoren zijn die voor zondag werk tot 24 uur en er enkel 2€ premie per uur is met een maximum van 12 euro per zondag, zaterdag niks, nu 360 vrijwillige overuren, ze eisen nu 420 vrijwillige overuren , in de eisen bundel zie ik GEEN enkel punt voor de Werknemer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#36 , 27 mei 2020 15:20

Misschien inetressant voor sommigen onder ons :

https://www.economie.fgov.be/sites/defa ... horeca.pdf

jef007
Berichten: 1679

#37 , 27 mei 2020 16:14

zeeeeer interessante site!!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#38 , 28 mei 2020 07:36

Deze site ken ik al een tijdje, als ik eens wat ambiance wil pik ik deze site wel eens uit om wat er over te schrijven .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#39 , 28 mei 2020 14:24

Vraag mij af hoe een gewone burger zou moeten overleven ? Bekijk uw rekeningen in de supermarkten maar eens.
ben zo een gewone burger met een pensioentje van 1450€ en nog 2 studerende kinderen.
er is voldoende gratis eten te vinden. het kost je enkel wat meer moeite om het in huis te halen, bvb eikels de tannine eruit halen en koffie of meel van maken, (een niet giftige)zwavelzwam de alkaloïden eruit halen en bakken of drogen voor in de thee of meel van maken, brandnetels drogen en meel van maken enz...
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Mm77
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#40 , 08 jun 2020 08:13

Kan dit zomaar? Bij mij werd er een extra dag aangerekend zogezegd om de coronatax te betalen in een rusthuis. Ik moet 32 dagen betalen ipv 31 dagen in mei. Dit is éénmalig wegens verhuis naar een andere kamer. In contract staat dat er niet in dat ik getekend heb. In het contract staat dat ik de verhuis moest doen, maar door de corona mocht ik het niet doen.
Moet ik die ene dag extra betalen?

LeenW
Berichten: 12824

#41 , 08 jun 2020 09:18

Kan dit zomaar? Bij mij werd er een extra dag aangerekend zogezegd om de coronatax te betalen in een rusthuis. Ik moet 32 dagen betalen ipv 31 dagen in mei. Dit is éénmalig wegens verhuis naar een andere kamer. In contract staat dat er niet in dat ik getekend heb. In het contract staat dat ik de verhuis moest doen, maar door de corona mocht ik het niet doen.
Moet ik die ene dag extra betalen?
Wat was de reden van verhuis?

Terug naar “Andere”