familielid probeert geld af te troggelen

discreetprobleem
Topic Starter
Berichten: 3

familielid probeert geld af te troggelen

#1 , 17 jan 2020 14:34

Graag had ik enkele suggesties omtrent mijn verhaal. Ik weet namelijk niet goed wat te doen. Mijn excuses indien dit nogal warrig of onvolledig overkomt maar ik heb geen moed om mij bezig te houden met de ridicule nonsens die ik nu heb ontvangen. Graag jullie advies.

Toen ik enkele jaren geleden mijn werk verloor (wegens medische redenen) ging het een tijdje financieel moeilijker voor mij. Ik ben toen ook verhuisd naar een klein studiootje. De vriend van mijn moeder heeft me toen wat geld geleend voor enkele meubeltjes (alles 2dehands). Af en toe gaf ik hem wat geld (cash), enkel als het lukte uiteraard. Nadat ik mijn vrouw leerde kennen ben ik bij haar ingetrokken en alle meubeltjes die we dan dubbel hadden heeft hij aangeslagen en aan zijn dochters gegeven.

Daarmee is er volgens mij geen sprake van een schuld. Sedert ik een relatie ben begonnen met mijn echtgenote is het contact met mijn moeder en haar vriend echter enorm verandert. Mijn moeder kan het niet verkroppen dat mijn vrouw eigenlijk als man is geboren en dat we dus nooit zullen kunnen zorgen voor kleinkinderen. Ze is zelfs niet komen opdagen op ons huwelijk (maart 2018) en nadien is er ook geen contact meer geweest. Nu krijg ik echter weer berichtjes dat er geld wordt geëist. De aard van die berichtjes wordt steeds aanvallender en nu werd er gedreigd met een deurwaarder. Kan dit zomaar? Ikzelf ben niet bang hiervoor want ik heb zeer weinig op mijn naam staan. Mijn vrouw heeft echter enkele spullen die wel wat geld hebben gekost (pc, smartphone, ...). Ze is namelijk geboren met een hersenafwijking en heeft dit nodig voor haar zelfredzaamheid. Ze is ook niet in staat te werken dus ik weet niet wat ze zonder pc ganse dagen thuis zou zitten doen.

Is mijn angst gegrond volgens jullie of moet ik mij hier niets van aantrekken? Enige communicatie met de "schuldeiser" is onmogelijk, mits deze niet voor rede vatbaar is. De reden waarom ik geen contact meer wil heeft niets met geld te maken, ik ben gewoon de gender-en homofobe "grapjes" beu die ik elke keer opnieuw moest aanhoren. Het lijkt me normaal dat ik niet wil dat mijn geliefde keer op keer wordt beledigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 17 jan 2020 14:36

Als alles cash is gegeven, is er geen bewijs van een schuld. Eventueel klacht indienen wegens belaging als het te erg wordt.

discreetprobleem
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 17 jan 2020 14:49

Als alles cash is gegeven, is er geen bewijs van een schuld. Eventueel klacht indienen wegens belaging als het te erg wordt.
Echt sprake van belaging is er niet, het is vooral de kwetsende toon tegenover mijn partner. Verder weet ik wel dat mijn moeder al contact heeft opgenomen met mijn advocaat en ex-werkgevers van me. Dit vooral om me zwart te maken. Mijn advocaat heeft mogelijk zijn beroepsgeheim geschonden door mij dit te vertellen maar hij merkte op dat er dingen werden gezegd die niet kunnen kloppen. Ik zou bv. niet WILLEN werken (ondertussen heb ik terug een job, contract getekend op 1 januari :-) ). Ik zou ook een job als politie-inspecteur hebben geweigerd (ik heb niet eens een rijbewijs, wat een vereiste is). Tegen vorige werkgevers (ik heb ondertussen veel interim-jobs gehad) praat ze over drank-en drugsproblemen en over een hevig seksleven. Dat is overigens ook niet waar! Zo kan ik nog lang doorgaan.

Ik denk ook niet dat ik veel gevolg aan dit gedoe moet geven, ik heb enkel schrik als er een deurwaarder aan te pas komt. Mijn echtgenote stort gewoon in als al haar spullen worden opgeschreven. Ze heeft recent een elektrische driewieler besteld (ze kan niet rijden met een normale fiets). Hiervoor spaart ze al sedert een jaar, zoiets kost geld.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 17 jan 2020 14:57

Waarom zou uw advocaat zijn beroepsgeheim geschonden hebben door zijn cliënt in te lichten.
Waarvoor hebt u die advocaat aangesteld, loopt er een rechtszaak?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

discreetprobleem
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 17 jan 2020 15:10

Waarom zou uw advocaat zijn beroepsgeheim geschonden hebben door zijn cliënt in te lichten.
Waarvoor hebt u die advocaat aangesteld, loopt er een rechtszaak?
Blijkbaar zijn mijn moeder en haar vriend gewoon binnengewandeld en hebben zij hun verhaal (vol onwaarheden en leugens) beginnen vertellen. Ik had die advocaat aangesteld wegens een schuldregeling. Door het verliezen van mijn werk had ik namelijk niet genoeg inkomsten om een lening af te betalen, alsook 2 maanden achterstallige huishuur van het studiootje dat ik huurde. Het totaalbedrag valt in principe goed mee en met een stabiel inkomen is het perfect haalbaar, ik hou genoeg over om normaal te kunnen leven.

Terug naar “Andere”