PAYPAL

mvleeshouwers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

PAYPAL

#1 , 03 jan 2019 16:58

Beste,

Na het betalen van een online aankoop met paypal vulde ik, vanwege het niet voldoen van het product aan de beschrijving, een opmerking in op paypal (nog geen claim).
Hierop nam paypal de betaling weg van de paypal rekening van de verkoper en werd de transactie bevroren (geld blijft bij paypall).
Pas later als de beide partijen het niet eens raken kan paypal kiezen om het bedrag terug te storten naar de koper of toch door te storten naar de verkoper.
In ons geval werd het geschil opgelost.

Dit echter onder lichte druk van de verkoper die onmiddellijk een deurwaarder dreigde aan te schrijven met directe kost van 50€ voor ons.

Mijn vraag: is dit hun recht om direct 50€ kosten op ons te verhalen door een deurwaarder aan te schrijven? Ten slotte heb ik reeds betaald en ben ik het niet die het geld in houd maar is dat paypall... (leek me ook het doel van paypal om een 'bescherming' te hebben tegen bepaalde verkopers)

Dank MVL

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 03 jan 2019 17:11

Lijkt me pure bluf. Als Paypal de betaling voorlopig bevriest, dan is dat iets wat de verkoper in de eerste plaats met Paypal moet uitvechten. Paypal als betalingsplatform gebruiken heeft nu eenmaal gevolgen voor de handelaar in kwestie, een daarvan is dat Paypal actief tussenkomt bij geschillen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Andere”