Verhuis naar buitenland - schulden

Nico1125
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuis naar buitenland - schulden

#1 , 09 jun 2018 19:13

Dag allen,

Op 1 juli verhuis ik naar het buitenland (Fuerteventura, Canarische eilanden, deel van Spanje dus binnen Europa).

Nu, 3 weken voor ik vertrek, krijg ik mijn eindafrekening van electriciteit (Luminus...) waarvoor ik €1100 moet opleggen...

Ik domicilieer mezelf in Fuerteventura, zonder de bedoeling om dus terug te komen naar België.

Nu vraag ik me dus af, wat als ik vertrek zonder deze eindafrekening te betalen?
€1100 is wel een groot bedrag wat mijn budget in moeilijkheden brengt.

Ik heb tot op heden steeds al mijn facturen correct en tijdig betaald, maar deze afrekening is totaal onverwacht, terwijl ik hen al zoveel betaald heb..

Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2018 19:22

Je zal daar dan wel de rekening krijgen, en zeker van energie maatschappijen, als je niet betaald geen probleem de deurwaarder komt wel zelfs tot in Spanje !

Op 18 januari 2017 trad de Europese Verordening 655/2014 in werking tot vaststelling van een procedure betreffende het Europees bevel tot conservatoir beslag op bankrekeningen. Schuldeisers kunnen nu toelating krijgen om bewarend beslag te laten leggen over de grenzen heen en zo de inning van hun schuldvordering ook veilig stellen wanneer hun schuldenaar rekeningen in een andere lidstaat aanhoudt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12818

#3 , 09 jun 2018 19:26

Allereerst, dit forum dient niet om mensen te helpen schulden te ontlopen..

Maar op zich gaat Luminus dan de schuld in Spanje verder vervolgen, en dan gaat het te betalen bedrag een veelvoud worden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 09 jun 2018 20:42

Eventjes mijn databank raadplegen.
Een andere energiemaatschappij van dezelfde holding is werkzaam in u raad het.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jun 2018 15:26

Vraag een afbetalingsplan en controleer uw afrekening op fouten.

boeman
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jun 2018 00:55

t is toch raar dat iedereen wel iets heeft met torenhoge energiefacturen....ik denk dat daar ergens nen pot van ettelijke miljarden staat die ze ons allemaal ontfutselt hebben en waar ze nu mooie windmolens kunnen van zetten in iedereen zijnen hof

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jun 2018 14:50

Ik vermoed, indien je naar de financiele dienst belt om een afbetalingsplan te krijgen, dit geen probleem zou mogen zijn, wordt voor zo velen gedaan, beter 1 vogel in de hand, dan 10 in de lucht

Terug naar “Andere”