Vraagjes en bedankt alvast

silvasenna
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vraagjes en bedankt alvast

#1 , 10 jul 2016 22:31

Hey allemaal,

Ik heb een ex vriendin die me redelijk wat geld moet, dit staat op papier met datum, identiteitskaart nummer en natuurlijk handtekening en bedrag. Op dit moment doet zij budgetbeheer via het OCMW en ik kreeg 25 euro maandelijks op mijn rekening, echter dit is sinds een aantal maanden gestopt en ondanks meerdere mails krijg ik van haar assistente geen reactie. Het bewijs van de schuld heb ik door gemaild naar haar assistente. Hierover heb ik een aantal vragen:

1) Is het normaal dat haar budget beheer assistente mij niet antwoord? Ik weet zelfs letterlijk niet eens waarom ik een tijd 25 euro kreeg. Volgens mij is het niet normaal dat ze me niet antwoord en wat kan ik hier het beste aan doen?

2) Is mijn document voor de wet rechtsgeldig of moet ik ook bewijzen waarom zij mij deze schuld moet? Ik zou graag naar een advocaat gaan vandaar de vraag.

Hebben jullie verdere tips/vragen/opmerkingen hoor ik het graag.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 11 jul 2016 09:03

2) ik denk het niet. Anders zou iedereen onder budgetbeheer zo'n briefje kunnen opmaken om alzo meer leefgeld te ontvangen.

sloeberken

#3 , 11 jul 2016 09:36

Denk dat de datum op dat papier van voor het budgetbeheer is, als ik het goed begrijp. Je kan dat zeker gebruiken voor de rechtbank.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus

#4 , 13 jul 2016 22:13

Budgetbeheer het woord zegt het zelf is het beheren van een budget en is geen Collectieve Schulden Regeling is dus geen afdwingbaar gegeven voor OCMW. Wat een CSR via arbeidsrechtbank wel is.. maar daar had uw schuld dan in opgenomen moeten zijn.

U hebt een schuldvordering en u kan vragen om in de minne per maand een bedrag terug te krijgen of u kan naar de rechtbank stappen om het via vonnis te bekomen (of niet)

denlowie

#5 , 14 jul 2016 05:28

Ik zou niet te vlug kosten maken voor een advocaat, want als er geen geld is kan men het er ook niet halen, want je schrijft zelf ze zit in het budgedbeheer !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”