expansievat koelvloeistof bij ford focus

wardje
Topic Starter
Berichten: 34

expansievat koelvloeistof bij ford focus

#1 , 08 jun 2016 20:13

Beste,

Even uitleggen; ik wou ruitesproeiervloeistof bijvullen in de dochter haar wagen , ik bemerkte dat het expansievat van de koelvloeistof leeg was(normaal in koude toestand staat de vloeistof steeds tussen de merktekens max. en min).
Ik verwittigde haar dat ze zo vlug als mogelijk naar de garage moest gaan om eventueel vloeistof bij te vullen zodat we konden nazien als het
peil terug zakte in korte tijd dat er mogelijk wel een lek kon zijn.
De volgende dag ging ze naar de garage en de garagehouder zei " ga daar nu niks bijdoen want volgende maand moet je toch naar de keuring
dan doen we alles in 1 keer dat kan geen kwaad.
Twee dagen nadien was het prijs de wagen wilde s' morgens niet meer starten ze heeft hem laten wegslepen naar een andere Ford garage waar ze hun andere wagen hadden gekocht , deze zei direkt veel te weinig koelvloeistof enz, met het gevolg 1200€ kosten.
Ik ben dan tezamen met haar naar de garagehouder gegaan en hem dat voorgelegt " hoe is het toch mogelijk dat ge ze met die wagen nog een maand laat rond rijden en nog de moeite niet doet om bij te vullen of tenminste toch even na te zien"
Hij zei dat die markering op het expansievat van geen telzijn ,,enz.
Vraag mij toch af heb ik dat nu zo verkeerd voor of niet en kan ik met mijn grieven nergens terecht ( want voor ik vertrok zei hij ge moet er maar een expert opsteken we zullen zien wie gelijk heeft) :(

groetjes wardje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 08 jun 2016 20:42

Merktekens op een expansievat staan er niet voor niets op, mekanieker had minsten de koelvloeistof moeten bijvullen.
Als je er wil verder mee gaan, zal je dit moeten staven met bewijzen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

wardje
Topic Starter
Berichten: 34

#3 , 08 jun 2016 20:58

Dat is het hem juist ,dat weet hij ook wel t' is woord tegen woord , als klant hebt ge nooit geen poot om op te staan.
Maar maakt toch kwaad bloed dat ge daar zo behandeld wordt altijd alle facturen op tijd betaald , denk achteraf dat de nieuwe banden die we hebben laten steken bij een bandencentrale en niet bij hem in de garage omdat ze per stuk 28 € meer kosten er wel voor iets tussen zit ,maar ja dat zijn vijgen na Pasen
Bedankt voor het wederwoord

Wardje

Reclame

Meeboo
Berichten: 1493

#4 , 09 jun 2016 09:44

je kon het ook altijd zelf bijvullen natuurlijk als je de zaak niet vertrouwde maar dat zijn ook vijgen na pasen

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 jun 2016 11:42

Was dat een merkgarage of er één van achter den hoek? Indien merkgarage zou je de invoerder kunnen contacteren en klacht neerleggen.

wardje
Topic Starter
Berichten: 34

#6 , 09 jun 2016 20:39

ja, het is een merk garage

klacht neerleggen het is zijn woord tegen het mijne en hoe kan je het bewijzen , had ik een dictafoon meegenomen dan misschien , als je hem zijn verklaring hoort geven en dan nog.

Ja zal mij er maar bij neerleggen , wij zijn de kleinste t'is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven :)

groetjes wardje

Terug naar “Andere”