Contractbreuk video opname

Chocotof
Topic Starter

Contractbreuk video opname

#1 , 12 mei 2016 13:01

Jammer genoeg moet ik sneller dan gedacht terug gebruik maken van dit (wel fantastische) forum.

Ik heb namelijk vandaag te horen gekregen dat een klant van mij wegens redenen de video niet meer wenst te ontvangen.
Er was echter afgesproken dat er met zekerheid videoopnames + de montage voor een bepaald bedrag werd besteld bij mij (heb dit ook op mail).

Ondertussen is de opnamedag achter de rug maar door gebrek aan een audiobestand die zij dienden af te leveren om de beelden te kunnen monteren is er nog geen montage van de video.

Nu weet ik dus ook de redenen waarom de aanlevering van het audiobestand zo lang op zich liet wachten.

Er werd dus volgens mij contractbreuk gemaakt?
Kan ik nog steeds het volledig bedrag eisen ondanks de montage nog niet gebeurd is (maar uiteraard wel ging gebeuren bij aanlevering van het audiobestand)? Ik heb immers hier ook speciaal tijd voor vrijgemaakt omdat ik meestal snel wil monteren na de opnames..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mei 2016 19:21

Als de andere partij de overeenkomst daadwerkelijk eenzijdig beëindigd heeft (wat toch niet helemaal blijkt uit je bericht), kan je je beroepen op art. 1794 BW.

"Art. 1794. De opdrachtgever kan de aanneming tegen vaste prijs door zijn enkele wil verbreken, ook al is het werk reeds begonnen, mits hij de aannemer schadeloos stelt voor al zijn uitgaven, al zijn arbeid, en alles wat hij bij die aanneming had kunnen winnen."

Aangetekend schrijven sturen. bovenstaand artikel vermelden, verwijzen naar de communicatie en berekenen welke vergoeding je vraagt voor de uitgaven (enkel de gemaakte, geen toekomstige), de arbeid en de winst die je had kunnen maken.

Reclame

Terug naar “Andere”