Ik overweeg mijn autootje te verkopen. Het is een oude wagen, maar wel nog zeer degelijk. Wij zijn onlangs naar de stad verhuisd ... ik gebruik nu veel vaker openbaar vervoer/fiets omdat dat makkelijker is. Ook heeft mijn man sinds kort een bedrijfswagen en dus omwille van al die redenen gebruik ik mijn wagen zo goed als nooit meer. Verkopen dus. Ik heb echter geen tijd, noch geld en zin om ermee naar de controle te gaan, carpass e.d. Daarom overweeg ik verkoop voor export, ik heb mij laten vertellen dat men dan de wagen koopt zonder dat die "in orde" moet zijn?? Enfin, de wagen is in principe wel in orde, alleen wil ik liever geen tijd en geld steken in het bekomen van de papieren die nodig zijn voor verkoop aan particulier, dit ook mede omdat het al een oude wagen is, van 1999. Ik verwacht er geen hopen geld voor te krijgen.
Er bestaan zo van die websites waarop je makkelijk voor export kan verkopen. Je moet enkele gegevens invullen en dan geven ze je een marktprijs, vervolgens kan je dan een afspraak maken en ik vermoed dat ze dan je wagen bekijken en een bod doen dat uiteraard wat lager ligt dan die marktprijs. Als je akkoord gaat kan je de wagen meteen daar laten en hij is verkocht.
Is dit betrouwbaar? Vaak is het wel georganiseerd en heeft men enkele vestigingen verspreid over het land, tenminste toch het bedrijf dat ik op het oog heb. Moet ik ergens specifiek op letten als ik een overeenkomst voor verkoop onderteken?
Alvast bedankt!