overdracht watermeter

Roosje Bos
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

overdracht watermeter

#1 , 18 mar 2016 21:21

Naar aanleiding van een echtscheiding werd een woning ingekocht door de ene partij, waarbij de andere partij verhuisde naar een nieuw adres. Dan werd echter geen overdrachtformulier voor de watermeter ondertekend. Nu 15 jaar later eist de watermaatschappij de betaling van een onbetaalde factuur door de ene partij bij de andere partij. De andere partij toont aan dat deze al 15 jaar geleden verhuisde en niets meer te maken heeft met de ene partij. De watermaatschappij wenst toch nog een ondertekend overdrachtformulier te ontvangen door beide partijen ondertekend. De andere partij wenst niet de onbetaalde factuur van de ene partij te betalen, noch de ene partij te contacteren voor overdracht van de watermeter. Heeft de watermaatschappij wel het recht deze factuur nog betaald te krijgen door de andere partij en een door beide partijen ondertekend overdrachtformulier te bekomen? Dank bij voorbaat voor je juridisch advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 18 mar 2016 21:27

Factuur van 15 jaar dit is verjaart !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 mar 2016 02:41

Er staat nergens dat de factuur slaat op een bedrag van 15 jaar geleden, dat zou inderdaad verjaard zijn, enkel dat nu de watermaatschappij komt aankloppen voor een onbetaalde factuur, 15 jaar nadat TS verhuisd is.

Gaat het inderdaad om een factuur die slaat op een recent verbruik? Op wiens naam stond indertijd de meter?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Roosje Bos
Topic Starter

#4 , 21 mar 2016 15:25

De factuur zelf heb ik nooit ontvangen, wel een aanmaningsbrief tot betaling een factuur van de gerechtsdeurwaarder. Ik veronderstel dat het een recente factuur betreft. De verhuis dateert van 15 jaar geleden. Toen stond de watermeter op naam van beide partijen. Bij de verhuis is er geen overdracht gebeurd. Doch ik heb bewijzen dat ik daar al 15 jaar ben verhuisd. zie mail voorheen voor meer info. Bedankt

Terug naar “Andere”