virtuele goederen gekocht

stephano140
Topic Starter

virtuele goederen gekocht

#1 , 14 jan 2016 23:20

hallo, ik heb virtuele goederen gekocht van iemand uit nederland, ik heb dit betaald via bankoverschrijving, als hij deze op een of andere manier terug kan krijgen door zijn eigenaarschap te bewijzen op die website kan ik hier dan iets tegen doen? ik heb zijn echte naam en bankrekening nummer.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 15 jan 2016 05:43

Eerste vraag bij dergelijke aankopen: staat de site waarop je die goederen aankocht wel de aankoop en verkoop van hun virtuele goederen toe?

stephano140
Topic Starter

#3 , 15 jan 2016 09:12

het is een website zoals een 2dehands website

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2016 09:47

Ja, OK, maar de vraag was eerder: staat het "platform" waarop die goederen kunnen gebruikt worden, toe dat ze verkocht worden? Indien ja, hoe stipuleren zij dan dat het eigendom van die goederen moet bewezen worden?

Als bijvoorbeeld een MMORPF niet toelaat dat wapens in de game verkocht worden, dan zit je met een probleem. Mogen we ook weten over welke virtuele goederen het juist gaat?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

stephano140
Topic Starter

#5 , 15 jan 2016 09:54

Ja, OK, maar de vraag was eerder: staat het "platform" waarop die goederen kunnen gebruikt worden, toe dat ze verkocht worden? Indien ja, hoe stipuleren zij dan dat het eigendom van die goederen moet bewezen worden?

Als bijvoorbeeld een MMORPF niet toelaat dat wapens in de game verkocht worden, dan zit je met een probleem. Mogen we ook weten over welke virtuele goederen het juist gaat?
het gaat over een Runescape account, het is legaal om dit te verkopen, maar Runescape zelf staat dit niet toe.

JPV

#6 , 15 jan 2016 10:03

een website zoals een 2de hands website kan geen virtuele goederen overdragen van de ene persoon naar de andere. het is de site waarop die virtuele goederen staan die van belang is. Of u die zaken dan op café, op een site of via e-mail "verkoopt", maakt niets uit.

stephano140
Topic Starter

#7 , 15 jan 2016 10:06

een website zoals een 2de hands website kan geen virtuele goederen overdragen van de ene persoon naar de andere. het is de site waarop die virtuele goederen staan die van belang is. Of u die zaken dan op café, op een site of via e-mail "verkoopt", maakt niets uit.
dit hebben we volledig zelf gedaan via skype.
de website wordt enkel gebruikt om met andere mensen die iets kopen/verkopen in contact te komen.

JPV

#8 , 15 jan 2016 10:34

je begrijpt ons niet: wat van belang is, is niet de site of de manier waarop je die goederen aankocht, maar wel de site waar die virtuele goederen deel van uit maken.

Als je dus in een spel punten verzamelt, is het de voorwaarden van de site van dat spel die van belang zijn. Als zij de verkoop van die punten verbieden, heb je een illegale aankoop/verkoop gedaan.

Gebruiker21

#9 , 15 jan 2016 10:43

...maar Runescape zelf staat dit niet toe.
Als Runescape dit zelf niet toestaat, hoe denk je dan die virtuele aangekochte goederen te gebruiken? Hoe gebeurt de overdracht van de verkoper naar jou in Runescape zelf? Legt hij die goederen ergens in het spel neer en raap jij die op, of hoe moet ik mij dit voorstellen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW

#10 , 15 jan 2016 10:48

Er is een reden dat dit niet wordt toegestaan, die mens kan gewoon zeggen "ik ben gehackt" en hij gaat alles terugkrijgen. Sorry, maar dit is zeer dom om een illegale koop te doen.

stephano140
Topic Starter

#11 , 15 jan 2016 10:52

Er is een reden dat dit niet wordt toegestaan, die mens kan gewoon zeggen "ik ben gehackt" en hij gaat alles terugkrijgen. Sorry, maar dit is zeer dom om een illegale koop te doen.
Dit is wettelijk toegestaan, alleen als Runescape zelf hier achter komt dan verwijderen ze het account.
Het geld dat ze gebruiken op dit spel wordt ook openlijk verkocht op vele websites, dit mag ook niet van Runescape zelf, toch zijn er honderden websites.

LeenW

#12 , 15 jan 2016 10:56

Dat het bestaat, maakt het niet legaal. De ontwerper van de software mag zelf toestaan welke transacties hij wel of niet toelaat. Ze zijn dus vrij om bv. de goederen terug te geven en om uw eigen account(s) zonder enige compensatie te verwijderen voor het breken van de regels.

stephano140
Topic Starter

#13 , 15 jan 2016 11:13

Dat het bestaat, maakt het niet legaal. De ontwerper van de software mag zelf toestaan welke transacties hij wel of niet toelaat. Ze zijn dus vrij om bv. de goederen terug te geven en om uw eigen account(s) zonder enige compensatie te verwijderen voor het breken van de regels.
dus ik kan niets doen als de persoon zijn eigenaarschap bewijst? ik heb betaald via bankoverschrijving, de politie kan dan toch zien dat het om oplichting gaat? de beschrijving van de storting is ook ~ Runescape account ~

Gebruiker21

#14 , 15 jan 2016 11:26

Kan je nu eens even uitleggen hoe het in elkaar steekt?
1. Op kapza wordt een item uit Runescape te koop gezet.
2. Jij koopt dit item en betaalt via overschrijving.
3. De verkoper "levert" het item niet? Hoe had hij dit dan moeten leveren, want Runescape laat niet toe dat virtuele voorwerpen uitgewisseld worden, blijkbaar?

LeenW

#15 , 15 jan 2016 11:30

dus ik kan niets doen als de persoon zijn eigenaarschap bewijst? ik heb betaald via bankoverschrijving, de politie kan dan toch zien dat het om oplichting gaat? de beschrijving van de storting is ook ~ Runescape account ~
Grensoverschrijdend en niet materieel? De politie zal eens goed lachen.

Terug naar “Andere”