Onbetaalde rekening uit Nederland

Boregard
Topic Starter

Onbetaalde rekening uit Nederland

#1 , 28 dec 2015 12:04

In mijn mail stak een bericht van Intrum Justitia uit Nederland. Zij reclameren een onbetaalde factuur ??? Dit ruikt naar oplichting.

Heb naar de politie gebeld en ga deze namiddag een klacht neerleggen.
Hoe komen deze mensen aan mijn e-mail adres?
Zijn er bij de posters personen met ervaring over dit onderwerp?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 28 dec 2015 12:06

Lijkt mij spam/scam te zijn, wat is het emailadres dat gebruikt werd door de verzender?

Boregard
Topic Starter

#3 , 28 dec 2015 12:42

intrum Justitia Incasso .

incasso@justitia.nl

Reclame

LeenW

#4 , 28 dec 2015 12:49

Is dat de vermelde email of werd het ook effectief van daar verstuurd?

edc1

#5 , 28 dec 2015 13:10

Heb deze morgen net hetzelfde ontvangen. Gewoon geklasseerd als spam. Even googelen naarhttp://gymstudio.nl/login.php kan soms veel verduidelijken.

eylis

#6 , 28 dec 2015 13:19

Ik dacht niet dat een incassobureau of een bedrijf een openstaande factuur of een rechtsgeldige aanmaning mag/kan sturen per mail....dat moet toch per brief of per AS?

Boregard
Topic Starter

#7 , 29 dec 2015 15:25

Ben dus naar de politie geweest. Ze krijgen regelmatig zulke berichten. Zeker niet betalen of er op reageren.
Voor het parket moeten ze dit acteren. Dus aangeraden om de politie in te schakelen Hoe meer personen dit doen, hoe meer klachten het parket krijgt en zullen ze MISSCHIEN iets kunnen doen. Utopie ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 dec 2015 23:44

In Nederland.. Zelf heb ik via de website van de NL politie elektronisch aangifte gedaan.

WP002

#9 , 31 dec 2015 17:05

Intrum Justitia is zelf vaak slachtoffer van Nigerian Scammers die hun logo misbruiken. 1 telefoontje naar IJ leert u of u daadwerkelijk schulden bij hen hebt. Als u compleet geen idee heeft waar deze schuld over gaat, is het waarschijnlijk zwendel.

Jackrussell

#10 , 31 dec 2015 17:10

Een utopie inderdaad. Factuurfraude is een groot probleem in Nederland. Politie doet er weinig aan.

Terug naar “Andere”