Twitter leest mijn cookies

nijltjetweety
Topic Starter

Twitter leest mijn cookies

#1 , 30 nov 2015 12:49

De mailadressen van Juridisch forum worden veilig opgeslagen in een database. Zo staat te lezen bij de gebruiksvoorwaarden hier. Toch krijg ik vandaag een mail binnen van twitter. Met 3 personen die ik misschien wil volgen. Ik neem aan dat twitter komt kijken welke cookies er op mijn pc staan, en dus zo achterhaald hebben dat ik dit forum heb bezocht.
Wat zegt de wet op privacy over deze zaken tegenwoordig? Voor Facebook zijn er dingen veranderd, dat komt uitvoerig in de media. Maar wat is er nu toegestaan, en wat niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nijltjetweety
Topic Starter

#2 , 22 dec 2015 15:08

Op websites met het twitterlogo heb ik daar geen problemen mee. Maar op deze eigenste website is dat twitterlogo me niet opgevallen. Blijkbaar kijkt twitter dus naar alle coockies die op mijn pc staan. Ook de coockies van het juridisch forum. Misschien word ook wel mijn surfgeschiedenis gevolgd via de geschiedenis van de geinstalleerde browsers.
Ik zou dat vergelijken met een winkelbezoek, waarna je op straat gevolgd wordt om te kijken of je de concurentie ook gaat bezoeken. Als dat in de fysieke wereld gebeurt is dat een probleem. In de digitale wereld zou dit dan weer wel mogen? Ik ben geen computerexpert, maar dit is een beetje zoals ik het ervaar.
Straks volgen ze mij dan mogelijk ook naar de site van mijn bankinstelling.

Reclame

Terug naar “Andere”