Schade na reparatie

jensvde
Topic Starter

Schade na reparatie

#1 , 24 nov 2015 18:17

Hallo allemaal

Ik heb vandaag mijn iPhone laten herstellen. Ik had foto's genomen van het toestel voor ik er mee naar de winkel reed.

Nu moet u weten, ik heb altijd extreem veel zorg gedragen voor dat ding. Er stond geen kras op, er was geen verf af, precies zoals nieuw en dat is ook te zien op de foto's die ik maakte.

Enfin, de reparatie was uitgevoerd en ik merkte dat er verf van de telefoon was. De verkoper zij dat het zeer onwaarschijnlijk was dat dat hun fout was, hij wou er geen discussie over starten aangezien hij niet zeker was of het van tevoren ook al was.

Wat kan ik nu doen? Ik wil uiteraard dat mijn telefoon terug is zoals hij was, of ten minste een vergoeding. Ik heb 3 jaar zo goed zorg gedragen voor de telefoon en die man heeft hem 1 dag en doet er verf af. Dat wekt wel enige woedde op bij mij natuurlijk.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 24 nov 2015 19:10

Eenzijdig gemaakte foto s zijn helaas juridisch niets waard omdat je hiermee niet kan aantonen dat de hersteller de gsm krasloos ontvangen heeft. Je had hem bv moeten vragen om de foto s voor akkoord qua staat te laten aftekenen. Zonder goodwill van zijn zijde - bv vervangen casing - zal je met die kras moeten leren leven.

jensvde
Topic Starter

#3 , 24 nov 2015 19:20

In de exif data van de foto's staat wel de datum + tijd en die zijn een 3 kwartier gemaakt voor dat ik hem daar heb binnen gedaan. Ik vind het echt rot wat er gebeurd is, dan had ik net zo goed er 3 jaar slordig mee kunnen omgaan :(

Reclame

Drone

#4 , 25 nov 2015 06:59

In de exif data van de foto's staat wel de datum + tijd en die zijn een 3 kwartier gemaakt voor dat ik hem daar heb binnen gedaan. Ik vind het echt rot wat er gebeurd is, dan had ik net zo goed er 3 jaar slordig mee kunnen omgaan :(

de datum en tijd kunnen niet door u bewezen worden als zijnde correct, hoe hard dit ook klinkt.

de rechtbank kan deze foto's + datum en tijd aanvaarden als bewijs, maar de kans is groter dat men dit niet doet.

in realiteit valt het wel meer voor, door het compact in elkaar steken van zulke toestellen, dat er lichte "herstelsporen" zijn als men deze terug uit elkaar haalt.

ik heb het met mijn tablet ook voorgehad, paar heel lichte sporen van de herstelling, doch dit heeft zoals bij u waarschijnlijk, geen enkele invloed op de werking of de gedane herstelling als dusdanig.

een vergoeding zal er dus niet inzitten aangezien niet voor de volle 100% bewezen kan worden dat de schade niet aanwezig was bij het binnenbrengen van de gsm

Terug naar “Andere”