Acht maanden geleden werd ik in ziekenhuis opgenomen voor chirurgische ingreep en verbleef er een tijdje voor
verdere verpleging en onderzoeken.
Ziekenhuis aanvaardde om rekening rechtstreeks naar verzekering
te sturen welke dan de volledige rekening zou betalen en verder afhandelen. Zo verliep het ook -probleemloos-
tijdens vorige opnames in dat zelfde ziekenhuis.
Nu krijg ik echter een deurwaarder aan de deur wegens niet-betalen van rekening die reeds
vele maanden geleden is vervallen.
Volgens hem werd de volledige rekening maanden geleden door het ziekenhuis naar mij gestuurd (en
dus niet naar verzekering). Ik heb echter nooit enige rekening ontvangen en verwachtte
die ook niet. Verzekering bevestigt me dat ook zij geen rekening hebben ontvangen van het ziekenhuis.
Ziekenhuis blijft beweren dat ze de rekening effectief per post naar mij hebben gestuurd.
Het te betalen bedrag is nu verhoogd met allerlei kosten en intresten (mogelijkheid vermeld in de door mij ondertekende opnameverklaring).
Moet ik dit bijkomend (boete)bedrag van 646 EUR nu werkelijk betalen?