1 jaar geleden verkocht ik mijn huis. Na enkele maanden krijg ik een factuur in mijn bus voor het plaatsen van een container en het ledigen ervan op een stortplaats. Blijkt dat de nieuwe eigenaar een container heeft laten plaatsen, herstellingswerken heeft uitgevoerd etc. en de factuur van meer dan 600 euro aan mij heeft laten opsturen. Natuurlijk weiger ik te betalen. Nu wordt ik al enige tijd lastig gevallen door een incassobureau uit de streek van Lokeren. De eerste brief die ik kreeg was al een aanmaning. Bij contact met die firma loog men mij voor dat ze reeds twee brieven hadden gestuurd. Niet waar dus. Dan volgden enkele mails, die ik steeds minder beleefd antwoordde, en een aangetekende brief waarin men zegt dat bij niet betaling, mijn dossier naar hun juridische dienst zal worden gestuurd. Let wel, ik bestelde nooit telefonisch of schriftelijk een afvalcontainer. Maar ik ben het beu lastig gevallen te worden. Ik ben dan ook van plan klacht in te dienen bij de FOD economie, afdeling privacycommissie. Zijn er nog mensen die zo geduveld worden door incassobureaus, en zo ja, wat is de beste manier om hiermee om te gaan.
Alvast bedankt.