betaalde transportkosten geannuleerd transport

karolleke
Topic Starter

betaalde transportkosten geannuleerd transport

#1 , 20 aug 2015 15:55

Ik betaalde het bedrag van 85 euro om mijn paard te laten vervoeren met gezamenlijk transort van onze club. We zouden op weekend gaan. Meer dan een week voor vertrek valt mijn paard kreupel dus ik kan niet mee. Men wil mij het voorafbetaalde bedrag niet terug betalen met als reden dat de anderen dan meer zouden moeten betalen. Mag dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2015 16:22

Annulatieverzekering aanspreken?

sloeberken

#3 , 20 aug 2015 18:55

Fijne club.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Drone

#4 , 22 aug 2015 19:36

dit lijkt mij overmacht waarbij de kosten moeten terugbetaald worden wegens overmacht.

veel hangt af wat er in de overeenkomst met de club hiervan staat, wat nog niet wil zeggen dat zulke clausules legaal en afdwingbaar zijn.

karolleke
Topic Starter

#5 , 23 aug 2015 15:28

Ik heb het bedrag cash betaald en heb daar verder geen bewijs van. Het transport wordt gedeeld door 8 mensen, dus wanneer ik niet mee kan is er natuurlijk een onbenutte plaats waardoor de anderen meer zouden moeten betalen... en dat is hun argument om mij niet terug te betalen....

Drone

#6 , 23 aug 2015 18:51

als zij weigeren terug te betalen is er al een begin van een bewijs, waarom weigeren terug te betalen als jij niet betaald zou hebben ;)

zolang er geen duidelijke afspraken zijn op papier of regels van de club aangaande zulke onvoorziene omstandigheden, dient de club het bedrag terug te betalen, dat de rest dan wat meer moet betalen is strikt genomen uw probleem niet wegens overmacht.

denlowie

#7 , 23 aug 2015 19:12

Juridisch heb je een punt !

Maar het probleem is hoe gaat u in de club nog aanzien worden ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone

#8 , 23 aug 2015 20:30

Juridisch heb je een punt !

Maar het probleem is hoe gaat u in de club nog aanzien worden ?
dat is inderdaad een ander probleem, de club had langs de andere kant het niet meegaan van een lid wegens overmacht (in dit geval blessure paard) evengoed kunnen voorzien.

voor hetzelfde had de topic starter een ongeval gehad waardoor deze (en het paard) niet mee kon, gaat men haar daar dan anders voor behandelen als zij de kosten van het transport niet wenst te betalen?

vraag is wel, hoeveel meer zouden de andere leden moeten betalen? kan mij moeilijk voorstellen dat transport van 8 paarden stukken van mensen kost en de kleine meerkost door de andere 7 solidair wel gedragen kan worden.

Lanox

#9 , 23 aug 2015 23:14

vraag is wel, hoeveel meer zouden de andere leden moeten betalen? kan mij moeilijk voorstellen dat transport van 8 paarden stukken van mensen kost en de kleine meerkost door de andere 7 solidair wel gedragen kan worden.
... waarna we hier plots zeven nieuwe leden (terecht) mogen verwelkomen

Drone

#10 , 23 aug 2015 23:29

... waarna we hier plots zeven nieuwe leden (terecht) mogen verwelkomen

hoe meer zielen hoe meer vreugd? :D

Terug naar “Andere”