Beste forumleden,
3 jaar geleden heeft mijn familie een gebouw gezet met 3 appartementen in. Eén groot en twee kleintjes. De huurder van één van de kleine appartementen is onlangs veranderd en de nieuwe huurder liet weten dat zijn gasverbruik onmogelijk kon overeenstemmen met de factuur die hij kreeg, dus zijn we één en ander gaan nakijken en blijkt dat al drie jaar lang, de GASmeters van het grote appartement (4 bewoners) en het kleine appartement (1 bewoner) verwisseld zijn geweest, verkeerd aangesloten maw door Eandis.
Nu heb ik twee vragen: wie zijn verantwoordelijkheid is dit, die van Eandis of van de loodgieter die misschien, maar dit valt onmogelijk te verifiëren, 3 jaar geleden verkeerde plakkertjes op de aansluitingen geplakt heeft? Om de meters juist aan te laten sluiten, moeten we volgens Eandis betalen, klopt dit?
tweede vraag: de huurder van het kleine appartement die een goede kennis is, kan deze het teveel betaalde verbruik op één of andere manier nog terugkrijgen? de huurders van het grote appartement, zullen zij retroactief het hogere verbruik moeten betalen, of blijven de oude facturen wat ze zijn en wordt er gewoon een nieuwe start gemaakt met de nieuwe, correct aangesloten, gasmeters?