GSM gestolen hoge factuur

Ilan
Topic Starter

GSM gestolen hoge factuur

#1 , 27 okt 2014 11:08

Beste,

Enkele weken geleden werd mijn gsm en identiteitskaart gestolen op reis in Spanje,
ik deed wat mijn contacten me aanraadden en blokkeerde meteen mijn ID.
Ik heb ook direct opgezocht hoe ik mijn gsm moest blokkeren maar ik had geen kennis van mijn IMEI nummer.
Die nacht nog zelf heb ik aangifte gedaan bij de lokale politie en zij hebben mij een document opgesteld van aangifte.

In het kantoor van mijn provider (BASE) kom ik te horen dat ik een openstaande factuur heb van 1680€.
Allemaal telefoontje naar Marokko, Servië en Kosovo. Allemaal nadat ik de gsm al als gestolen heb aangegeven.
De dame aan de balie gaf me een goede belofte dat ze zullen bekijken wat mijn gemiddeld verbruik is en dat er een oplossing zal gevonden worden.

Ik kreeg net telefoon van de klantendienst van BASE en ze kunnen slechts 10% van het totaal bedrag in vermindering brengen.
Dit is natuurlijk slecht nieuws voor mij.

Is er een manier om hier verder tegenin te gaan? Heb ik een been om op te staan?
Ik denk steeds: Als ze de nummerplaat van je auto stelen en hiermee een bank, 500Km van je deur beroven, dan kan je toch bewijzen dat jij dat niet was en moet je toch onmogelijk voor die kosten opdraaien?
Voor mij is dit hetzelfde, voor BASE blijkbaar niet.

Zouden jullie dit voor mij eens kunnen uiteenzetten wat mijn kansen zijn en of er mensen zijn die hetzelfde ervaarden?

Mvg,

Ilan .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 okt 2014 11:46

U had middels een ander toestel onmiddellijk contact moeten opnemen met Base en aldus uw GSM-nummer laten blokkeren. Het blokkeren van het toestel zelf via de Imei code is enkel een bijkomende maatregel om het gebruik van het toestel met eender welke simkaart te blokkeren.

fieke0509

#3 , 27 okt 2014 12:01

Idd, onmiddellijk doorgeven aan Base. Via IMEI het toestel laten blokkeren kan op elk ander moment.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2014 12:50

: Als ze de nummerplaat van je auto stelen en hiermee een bank, 500Km van je deur beroven, dan kan je toch bewijzen dat jij dat niet was en moet je toch onmogelijk voor die kosten opdraaien?
.
En op welke wijze zou jij dat dan bewijzen?

Terug naar “Andere”