#9 , 02 aug 2014 15:51
maar ook haar werknemers onder druk zet onder de noemer "ontslag krijgen" als de klant niet zou betalen.
Uiteraard is het eenvoudig. Als klant niet betaald heb ik geen job meer voor jou.... Maar de doelstelling is de werknemer de klant te overhalen toch te betalen.
So what? Is het niet de ESSENTIE dat een goede werknemerom mee zorg draagt voor het voort bestaan van het bedrijf dat hem een inkomen verschaft?
Wat de kostenaanrekening betreft stel ik vast dat de moraalridders weer hun eigen fabeltjeskrant hebben geraadpleegd.
Nochtans is de RVA duidelijk op zijn website:
"Kan de onderneming bijkomende kosten vragen?
Indien de onderneming u bijkomende kosten aanrekent om bepaalde onkosten te dekken (verplaatsingsonkosten, administratiekosten, ...), mogen deze in geen geval betaald worden met dienstencheques.
Deze kosten moeten vooraf afgesproken worden;
Ze moeten overeenstemmen met reële onkosten;
Ze moeten gedetailleerd vermeld worden;
Bijkomende kosten mogen nooit gevraagd worden om loonkosten te betalen, want die zijn gedekt door de dienstencheques."
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.