onbetaald ziekenhuisfactuur in vlaanderen

Debfren
Topic Starter

onbetaald ziekenhuisfactuur in vlaanderen

#1 , 05 jul 2014 18:57

Goededag allemaal,

Ik ben een duitse man die ongeveer drie jaar geleden in Brugge woonde. Een keer moest ik naar het ziekenhuis waar ik eventueel een factuur voor 65 euro kreeg. Ik heb dit bedrag nooit betaald omdat ik er niet mee eens was en ben dus 3 jaar lang niet meer in Belgie maar terug in duitsland.
Nu wegens mijn baan moet ik verhuizen naar het franstalige gebied van Belgie en mijn vraag is of na 3 jaar tijd er nog een open bedrag staat op mijn naam en of belgische incassobureaus wel of niet de vlaanderen/wallonie taalgrens overgaan en of ze met elkaar communiceren?
Ik zou het heel lastig vinden als ik me in wallonie inschrijf en na een maand ofzo allemaal brieven krijg!

Heeft iemand een idee hierover en hoe het zit met de twee gebieden van belgie?

Dank U!! :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2014 19:39

Financiële schulden houden niet op te bestaan aan de taalgrens, alhoewel men dat soms zou kunnen vermoeden :evil:

denlowie

#3 , 05 jul 2014 20:22

Een factuur verjaart pas na 10 jaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 jul 2014 20:30

Art. 2277bis. <Ingevoegd bij W 06-08-1993, art. 64>. De rechtsvordering van verzorgingsverstrekkers met betrekking tot de door hen geleverde geneeskundige verstrekkingen, diensten en goederen, daar inbegrepen de vordering wegens bijkomende kosten, verjaart ten overstaan van de patiënt door verloop van een termijn van 2 jaar te rekenen vanaf het einde van de maand waarin deze zijn verstrekt.
Dezelfde bepaling is van toepassing voor geneeskundige verstrekkingen, diensten, goederen en bijkomende kosten welke door de verplegings- en verzorgingsinstelling of door derden werden geleverd of gefaktureerd.

Het is dus verjaard.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#5 , 05 jul 2014 22:05

Kan zij dat ziekenhuis de zaak al naar rechtbank heeft getrokken en dus er een vonnis bij verstek is.

WP002

#6 , 06 jul 2014 12:29

Hebt u eertijds de rekening formeel betwist?

Terug naar “Andere”