Conflict auto onderdelen - Nederlander

BWTD
Topic Starter
Berichten: 16

Conflict auto onderdelen - Nederlander

#1 , 06 apr 2014 18:07

Dus het volgende:

In juli 2012 verkoop ik aan een Nederlander een motor, ophanging en onderstel van een oude wagen. Ik had zelf deze wagen gekocht in Wallonië en had alleen de carrosserie nodig. De Nederlander is alles komen ophalen, maar het was zoals ik had besproken niet compleet. Er ontbraken wat onderdelen van het onderstel. Ik heb tegen hem gezegd, als ik terug in Wallonië geraak waar ik alles gekocht heb dan krijg je die onderdelen nog extra erbij van me.
Nu heb ik een paar keer gebeld naar Wallonië waar ik de wagen gekocht heb, en geen gehoor meer.

Dus niks verder aan gedaan, tot ik mails begon te krijgen van de Nederlander (die de motor enz... had gekocht) dat ik de ontbrekende onderdelen voor hem moest regelen. Na een paar keer over en weer gemaild te hebben. Waarbij ik uitlegde dat ik geen gehoor enz van de verkoper van de wagen kreeg. Eiste de Nederlander dat ik de helft zou betalen van de onderdelen die hij nu zelf had aangeschaft, dit kwam op 400€. Waarbij ik had geantwoord dat hij alles mocht terug brengen als hij niet tevreden was en transportkosten kreeg van 100€.

Nu zopas kreeg ik een mail van een Nederlandse Rechtsbijstand Stichting. Dat ik de gesloten koopovereenkomst niet ben nagekomen en dat ik nu het schadebedrag van 800€ moet overschrijven naar hun. Ik heb ook een brief variant gekregen (gewoon via post, niet aangetekend)

Tja nu vraag ik me af wat ik moet doen?

Ik vind dat ik in mijn recht ben, maar heb hier ook niet veel zin in. Maar ben ook niet van plan om er zomaar geld heen te gooien.

Hoe moet ik dit verder oplossen?
Is het wijselijk om een advocaat te nemen?
Ik heb voorlopig op de mail en de brief nog niet geantwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 06 apr 2014 19:36

Wat bent u schrifteljk overeengekomen?
Wat hebt u achteraf nog schriftelijk beloofd?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38730

#3 , 06 apr 2014 19:38

Wat was het bedrag dat door de NL betaald werd onder de €1860?

Reclame

BWTD
Topic Starter
Berichten: 16

#4 , 06 apr 2014 20:18

Wat was het bedrag dat door de NL betaald werd onder de €1860?
Bedrag was hoger dan 1860€

BWTD
Topic Starter
Berichten: 16

#5 , 06 apr 2014 20:23

Wat bent u schrifteljk overeengekomen?
Wat hebt u achteraf nog schriftelijk beloofd?
Schriftelijk hebben we niks opgemaakt.
Achteraf is er nog e-mail verkeer geweest, waarin de koper de spullen vraagt en ik zeg dat ik ze niet heb omwille dat ik van de verkoper niks meer hoor.
Waarop de koper me beschuldigt dat ik spullen verkoop die ik helemaal niet heb.

BWTD
Topic Starter
Berichten: 16

#6 , 08 apr 2014 12:57

Maar als ik zo alle e-mails nalees, heb ik idd niet meteen ontkend dat de koper recht had op de andere onderdelen....

Kan ik het beter nog eventjes afwachten? Ik dacht dat zoiets officieel moest met aangetekend schrijven enzo.
Ik vermoed dat ik dan in nederland voor de rechter zal moeten komen en me dit nog veel meer kost?

BWTD
Topic Starter
Berichten: 16

#7 , 09 apr 2014 11:50

Niemand een idee?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 14 apr 2014 13:57

In juli 2012 verkoop ik aan een Nederlander een motor, ophanging en onderstel van een oude wagen. Ik had zelf deze wagen gekocht in Wallonië en had alleen de carrosserie nodig. De Nederlander is alles komen ophalen, maar het was zoals ik had besproken niet compleet. Er ontbraken wat onderdelen van het onderstel. Ik heb tegen hem gezegd, als ik terug in Wallonië geraak waar ik alles gekocht heb dan krijg je die onderdelen nog extra erbij van me.
is die Nederlander een handelaar of een particulier?

Is de verkoop gesloten in België?

Sirkii
Berichten: 5458

#9 , 18 apr 2014 05:20

Nederlander zal moeten procederen bij de rechtbank van de verkoper (jij dus en dus in België). Z n brieven en dreigementen gewoon in een mapje klasseren. Ten gronde over de vraag of een faire verkoop werd afgerond kan ik mij niet uitspreken maar logischerwijs werd betaald voor wat geleverd werd (tenzij nalevering bewijsbaar beloofd werd)

BWTD
Topic Starter
Berichten: 16

#10 , 05 jun 2014 20:15

Dus ergens in mei nog een mailtje gekregen met een herhalingsberichtje en dat ik nog 2 weken uitstel kreeg om te betalen. Hierop geen gevolg gegeven.

Nu vandaag heeft enkele keren een onbekende nummer gebeld, ik neem dan nooit op (is meestal een klantendienst van "iets").

Ben ik vanavond op mijn werk en roept een overste me erbij en zegt dat een Nederlander (rechtsbijstand) heeft gebeld ivm. de naam (koper onderdelen) over een privékwestie en dat ik deze terug zou moeten bellen. Met het papiertje met de nummer op.

Ik ga hier ook geen gevolg aan geven, maar vind dit wel vrij ongepast dat ze me hiervoor op het werk bellen.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#11 , 07 jun 2014 00:32

U kan steeds een advocaat vragen om een juridisch sluitend antwoord te versturen, dit hoeft u geen duizenden euro's te kosten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Andere”