GEZOCHT: dringend speurneus

elisheba
Topic Starter

GEZOCHT: dringend speurneus

#1 , 22 feb 2008 09:59

Kan er iemand mij helpen met het uitpluizen van mijn energiefactuur van Nuon want ik snap er niets meer van.
eerste eindafrekening 1234eur , maand later aanvullend op deze rekeniing 640eur en ik betaalde al 89eur per maand gedurende het jaar.
Heb al véél gebeld, véél geschreven en krijg amper een antwoord laat staan vooruitgang in het dossier.
mijn berekeningsfactuur heeft verschillende data's en ik begrijp er niets meer van.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2008 10:01

Beste,

Begin met die facturen aangetekend te protesteren en vlooi daarna uit.

elisheba
Topic Starter

#3 , 22 feb 2008 10:19

sorry dit snap ik niet? Ik heb er al één betaald want ik kreeg na 4 weken al aanmaningskosten op die grote 1234eur + 10eur + 10 eur ik heb geld geleend en dan kreeg ik nog die 640eur en nieuw voorschot van 201eur.
ik kan dat niet betalen natuurlijk, zo'n hoog loon heb ik niet.
nu had ik schriftelijk gevraagd om een overschakeling van een ander tarief, ze bevestigen dat ik vraag een vermindering voorschot en creditering van die 201eur ze bevestigen dat dit gaat.
krijg ik een afbetalingsplan voor die 640eur + 201eur erbij gerekend.
ik ben ten einde raad.

Mijn berekening electriciteit en aardgas is een héél blad vol formules.
ik woon op 50m² verwarm met aardgas (vloer) en hout , gasvuur en 3 machines klasse A (was, droog , afwas).
verder een pc, combi oven en waterkoker.verder niets.
mijn hoge rekening is zowel voor electriciteit als voor aardgas (+640eur is nog voor aardgas)

ik heb ongelooflijke angst voor deurwaarders en toestanden zeker nu ik blut ben door die rekeningen

Reclame

Beachcomber

#4 , 22 feb 2008 10:32

Heeft u de juiste meterstanden doorgegeven? En heeft u de juiste facturen voor de juiste meters?

Begin al met een plan op te stellen wat u reeds heeft betaald.

Bekijk dan de facturen: kijk naar de data.

Klopt er iets niet: aangetekend schrijven (en niet bellen mailen of wat dan ook) naar uw leverancier met de vermelding dat u de facturen niet als waarheidsgetrouw bestempeld, dat u reeds x-bedrag heeft betaald en dat u alvorens nog verder te betalen eerst duidelijkheid wenst over welke factuurdatums het gaat, welke meterstanden, welk verbruik.

Waar woont u?

elisheba
Topic Starter

#5 , 22 feb 2008 10:36

ik ben van schoten dus.
meterstand elek is juist en zou ook kloppen en dit betwist ik niet meer , het moet mijn vorige wasmachine geweest zijn.
de gas is redelijk raar.
het probleem is dat ik van die hun facturatie niet begrijp, hoewel ik dit wekelijks voor mijn werk doe.
het lijkt zo'n straatje zonder einde en ik heb dus al wel een deel betaald (van geleend geld).
ombudsdiensten, ocmw's , ... niemand weet hier raad mee.

een gat in de markt zo'n dienst

Vaoke

#6 , 22 feb 2008 20:51

Eerlijk gezegd, 89 euro per maand... dat is zeer weinig; ik zou durven zeggen... vééééél te weinig ?!
Afgezien daarvan toch enkel besparende tips; daar waar het kan.. spaarlampen, uw tv - toestel en computer niet in stand-by laten staan.. in voorkomend geval uw vaatwasser, wasmachine en droogkast (van maandag tot vrijdag) niet aanzetten voor 22:00:00.
Laat voor gas en electriciteit.. toestellen voor het nachttarief installeren!

Terug naar “Andere”