op donderdag 27 maart besluiten 8 jongeren, een weekend te boeken(volgend weekend) om 1 persoon andere gedachten te geven, reisje met goede bedoelingen, uitgeteld zou dit iets van 36,5 euro p/p geven voor het weekend,
1 persoon boekt on line
en hij ontvangt op donderdag dit terug:
"En wat gebeurt er nu?
U ontvangt van ons zo snel mogelijk per mail een definitieve bevestiging c.q. factuur waarin uw eventuele reeds gedane betaling en de betalingsinstructies staan aangegeven. U krijgt verder geen bevestiging van uw gedane betalingen. Mocht u eventuele vragen hebben m.b.t. uw betaling, neem dan gerust contact met ons op."
op vrijdag 28 maart zijn er 2 die ineens niet meer wensen te gaan en ineens ziet iedereen ervan af, die 1e persoon stuurt een annuleringsmail...
op zaterdag 29 maart ontvangt dan de 1e persoon ineens een mail van het vakantiepark de factuur waar ook ineens een borg is gerekend van 400 euro extra......te betalen voor ....28 maart!!
nu zijn ze de kleine lettertjes eens gaan lezen, als je een annuleringsfonds had, zou je als je gegronde redenen had er nog vanaf komen maar....
"Indien u onverhoopt uw vakantie moet annuleren en u bent niet
aangesloten bij ons annuleringsfonds of de reden valt niet onder het
annuleringsfonds dan bent u verplicht om aan de ondernemer een
gefixeerde schadevergoeding te betalen. Deze bedraagt:
• Bij annulering tot 3 maanden voor ingangsdatum,
15% van de overeengekomen prijs;
• Bij annulering tot 2 maanden voor ingangsdatum,
50% van de overeengekomen prijs;
• bij annulering tot 1 maand voor ingangsdatum,
75% van de overeengekomen prijs;
• Bij annulering vanaf 1 maand voor ingangsdatum,
90% van de overeengekomen prijs;• Bij annulering op dag van aankomst of no show,
100% van de overeengekomen prijs."
maw doordat ze zouden moeten betaald hebben een dag voor verzending van factuur, zouden ze zelfs annuleringsfonds niet kunnen gebruiken!!
"Betaalgegevens
Gelieve de betaling vóór onderstaande datum over te maken op onderstaand bankrekeningnummer, onder vermelding
van het reserveringsnummer (zie bovenaan de brief). De termijn voor de premie van de annuleringsfonds vervalt
automatisch wanneer u deze niet voor de vervaldatum heeft voldaan.Termijn Bedrag Reeds betaald Te betalen Betaaltermijn
Totaal factuurbedrag € 655,10 € 0,00 € 655,10 Voor 28-03-2014"
en nu?zitten ze eraan vast of niet?doordat betaling al moest gedaan zijn voor de factuur werd verstuurd en hierdoor hun de kans werd ontnomen een annuleringsverzekering te nemen?