dringend! kan vakantiepark nog geannuleerd worden of niet?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

dringend! kan vakantiepark nog geannuleerd worden of niet?

#1 , 30 mar 2014 10:26

op donderdag 27 maart besluiten 8 jongeren, een weekend te boeken(volgend weekend) om 1 persoon andere gedachten te geven, reisje met goede bedoelingen, uitgeteld zou dit iets van 36,5 euro p/p geven voor het weekend,

1 persoon boekt on line

en hij ontvangt op donderdag dit terug:
"En wat gebeurt er nu?
U ontvangt van ons zo snel mogelijk per mail een definitieve bevestiging c.q. factuur waarin uw eventuele reeds gedane betaling en de betalingsinstructies staan aangegeven. U krijgt verder geen bevestiging van uw gedane betalingen. Mocht u eventuele vragen hebben m.b.t. uw betaling, neem dan gerust contact met ons op."


op vrijdag 28 maart zijn er 2 die ineens niet meer wensen te gaan en ineens ziet iedereen ervan af, die 1e persoon stuurt een annuleringsmail...

op zaterdag 29 maart ontvangt dan de 1e persoon ineens een mail van het vakantiepark de factuur waar ook ineens een borg is gerekend van 400 euro extra......te betalen voor ....28 maart!!
nu zijn ze de kleine lettertjes eens gaan lezen, als je een annuleringsfonds had, zou je als je gegronde redenen had er nog vanaf komen maar....


"Indien u onverhoopt uw vakantie moet annuleren en u bent niet
aangesloten bij ons annuleringsfonds of de reden valt niet onder het
annuleringsfonds dan bent u verplicht om aan de ondernemer een
gefixeerde schadevergoeding te betalen.
Deze bedraagt:
• Bij annulering tot 3 maanden voor ingangsdatum,
15% van de overeengekomen prijs;
• Bij annulering tot 2 maanden voor ingangsdatum,
50% van de overeengekomen prijs;
• bij annulering tot 1 maand voor ingangsdatum,
75% van de overeengekomen prijs;
• Bij annulering vanaf 1 maand voor ingangsdatum,
90% van de overeengekomen prijs;
• Bij annulering op dag van aankomst of no show,
100% van de overeengekomen prijs."

maw doordat ze zouden moeten betaald hebben een dag voor verzending van factuur, zouden ze zelfs annuleringsfonds niet kunnen gebruiken!!

"Betaalgegevens
Gelieve de betaling vóór onderstaande datum over te maken op onderstaand bankrekeningnummer, onder vermelding
van het reserveringsnummer (zie bovenaan de brief). De termijn voor de premie van de annuleringsfonds vervalt
automatisch wanneer u deze niet voor de vervaldatum heeft voldaan.
Termijn Bedrag Reeds betaald Te betalen Betaaltermijn
Totaal factuurbedrag € 655,10 € 0,00 € 655,10 Voor 28-03-2014"


en nu?zitten ze eraan vast of niet?doordat betaling al moest gedaan zijn voor de factuur werd verstuurd en hierdoor hun de kans werd ontnomen een annuleringsverzekering te nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5458

#2 , 30 mar 2014 11:27

Een annuleringsverzekering neem je op de dag van boeking. Had je dat aangevinkt bij je bestelling? Als ik je verhaal goed begrijp heb je geen annuleringsverzekering en heb je dus de vergoeding aan je been (tenzij je alsnog zou gaan ...)

berenod
Berichten: 942

#3 , 30 mar 2014 12:20

Annuleren kan niet!
Dit soort probleem heb je snel met "last minute" beslissingen/boekingen!

De nummers kloppen wel niet helemaal, 8 X 36,5 Euro = 292 Euro, + 400 Euro waarborg, zou een rekening van 692 Euro moeten zijn i.p.v. 655.

De betalingstermijn zou ik me geen zorgen over maken, ik zou het zo snel mogelijk (morgen) betalen, dan al of niet ernaartoe gaan, eventueel wat vrienden optrommelen om aan een (sterk) gereduceerde prijs mee te gaan zodat er toch nog een beetje kan gerecupereerd worden!

Op die manier ga je zonder problemen je borg terugkrijgen, betaal je niet dan gaan er herinneringen en extra kosten bijkomen en eventueel zal je toch moeten betalen!

Les te leren, boek niets op je eigen naam voor iemand anders, tenzij de centen in je tas zitten, nu ben je een hoop centen kwijt, en misschien ook nog enkele "vriendschappen"!

Reclame

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#4 , 30 mar 2014 12:30

http://image.vakantiegevoel.nl/verzeker ... kering.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

zoals ik begrijp kan je zels niet "zomaar" annuleren, dan heb/had je nog niks aan die annuleringsverzekering...

art. 8 de verzekering begint nà betaling van de premie.....die dag voor verzending factuur al had betaald moeten worden, anders vervalt annuleringsmogelijheden....


soit, ze zeullen hun les wel geleerd hebben, hoop ik, en morgen ten laatste betaald hebben....

bedankt voor jullie informatie

Terug naar “Andere”