Mij lijkt hier dat Lightning iedereen op het verkeerde been probeert te zetten , en advocaat van de duivel speelt .
Quote :" Tot er een overeenkomst waaruit anders blijkt kan voorgelegd worden, geldt bezit als titel van eigendom." Quote
* Dus alles wat ik ( als schoonmoeder ) in mijn bezit heb ( en gebruik) geeft mij automatisch titel van eigendom , tot er een andere overeenkomst dit tegenspreekt.
Quote : " De aankoop factuur op naam van mijn man geldt als titel van eigendom -- antwoord : nee "
* Bedoeld Lightning hier : -- nee , omdat man eigendom uitgeleend heeft , en er dus niet meer feitelijk van in bezit is -- ? ?
* Een aankoopfactuur is toch wel een titel van eigendom ( bezit ) zeker ?
Quote : " Ik heb ook nog de originele factuur en het betalingsbewijs van mijn vorige wagen..."
* Indien niemand enig bewijs heeft dat hij de wagen gekocht heeft , of de wagen is tenietgegaan , dan bent u nog steeds eigenaar van de wagen .
Quote : " Maar toch ook een bewijs dat hij verkocht is ? -- Antwoord : Ja , maar doet niet ter zake ...." - alsook quote : " Ik kan met mijn factuur ....geen eigendom bewijzen "
* deze laatste zin is dan een antwoord op de vraag , eerder gesteld : ( " De aankoopfactuur op naam van mijn man .....") , en is hier volledig mee in strijd .
* De volgende post is dan Franciscus , die Lightning hierin gelijk geeft (" klopt wat Lightning zegt " ) .
* Hierdoor raakt TS dan volledig van de wijs , en stelt : "indien ik dan een auto steel , en...")
Lijkt mij een sterk staaltje van Bijbelse Verwarring , op gang gebracht door Lightning .
B.W. Art. 2228. Bezit is het houden of het genieten van een zaak die wij in onze macht hebben of vaneen recht dat wij uitoefenen, hetzij in persoon, hetzij door een ander die in onze naam de zaak in zijn macht heeft of het recht uitoefent.
Toegegeven , dit artikel vereist enig hoofdbreken , maar niet door mij uitgevonden....