Extra kosten op onterechte domiciliëring

Purple
Topic Starter

Extra kosten op onterechte domiciliëring

#1 , 28 feb 2014 09:31

Is het de moeite om bij onderstaande zaak iets te proberen of lijkt het nutteloos?

Midden september 2013 besluit ik om mijn motorfiets te verkopen voor stukken.
Stond al bijna een jaar stil, wegens niet meer volledig in orde en de kosten overstijgen de huidige waarde.

Ik ga dus langs bij mijn verzekeringsmakelaar om de verzekering stop te zetten.
Ik geef mijn nummerplaat af, hij stuurt deze terug naar DIV.
Hiervan krijg ik bericht van schrapping en een creditnota voor de wegenbelasting die nog rest.
De makelaar zegt dat zij ook nog een deel van de verzekeringspremie zullen terugstorten in de loop van de week.

nota: bij de makelaar loopt er 1 domiciliëring voor al mijn verzekeringen.

Nu krijg ik eind vorige maand een nieuwe verzekering (groene kaart) in de bus voor de motor die ik niet meer heb.

Ik kijk naar de historiek van mijn zichtrekening en inderdaad, het bedrag van de jaarpremie is van mijn rekening.
Eveneens is de verschuldigde restpremie niet teruggestort zoals beloofd.

Verschillende keren gebeld naar makelaar, telkens was het antwoord: ik kijk het na en bel je terug.
Dit zonder resultaat.
Ook enkele mails van mij bleven onbeantwoord.

Tot op het moment dat ik ze eraan herinnerde dat er nog andere makelaars zijn, toen kreeg ik direct een antwoord.

Ik moest mijn rekeningnr. doorgeven, dan werd alles terug op mijn rekening gezet.
Ze kennen mijn rekeningnr., ze halen er immers hun premies af. Maar goed, heb dit doorgemaild.

Nu krijg ik de een creditnota in de bus van de restpremie 2013 en de jaarpremie 2014.
Echter hier word een bedrag van 30 euro aangerekend. Administratieve kosten voor terugbetaling jaarpremie.

Ik moet dus betalen voor een fout die zij gemaakt hebben.

Kan ik hier tegen protesteren? Of is het sop de kolen niet waard?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2014 12:42

Stuur gewoon een AS i.p.v. te bellen of te mailen. Dat maakt meer indruk.
En ik zou dat argument van nog andere bestaande makelaars terug boven halen.

Sirkii

#3 , 28 feb 2014 20:49

Kosten voor restpremie 2013 zijn begrijpbaar. Kosten voor 2014 niet.

Reclame

Terug naar “Andere”