Hoi, dit probleem...
Wij vragen een firma ter plaatse om naar een sectionale poort te kijken. Ze werkt nog, maar wil soms niet naar beneden, dus vermoeden we zelf al een probleem met het contact. Informatie wordt duidelijk en gedetailleerd aan de telefoon doorgegeven.
Er komen twee werkmannen ter plaatse, waarvan er één simpelweg een plastic onderdeel 5cm verplaatst en klaar is kees. Dus, minder dan twintig minuten na aankomst, vertrekken de mannen weer. Ze komen dus ook samen niet eens aan een volledig werkuur en één van hen heeft dus zelfs niets moeten doen. Ik vraag nog voor hun vertrek naar een richtprijs: antwoord is ongeveer 70 euro.
Enkele dagen later een factuur van net geen 140 euro in de bus. Geen details, enkel de vermelding: "nazicht + herstelling poort". Ik neem per mail contact, leg vriendelijk en gedetailleerd uit waarom we deze factuur overdreven vinden en stellen zelf 50% van de factuur voor (komt neer op het bedrag dat de werknemer zei). Het antwoord van de zaakvoerder was ronduit onbeleefd en beledigend. Hij vindt de factuur op geen enkele wijze onderhandelbaar.
Mijn vraag:
- Is het in dit geval correct/menselijk om twee keer een volledig werkuur aan te rekenen? (zoals zij zeggen een begonnen werkuur)
- Schept de firma hier mogelijk niet op twee plaatsen overlappende werkuren? Als ze niet ver moeten naar de volgende post, dan lopen de werkuren daar al voor ze bij mij eindigen...
- Ik heb een brief opgesteld tot ingebrekestelling omdat we de factuur betwisten en melden hierin bereid te zijn om het onbetwiste deel te betalen (en dit te zullen doen). Is dit een goed idee? Zou dit wat uithalen?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.