Fiets bij testrit beschadigd - aankoop verplicht?

Kaatje79
Topic Starter
Berichten: 3

Fiets bij testrit beschadigd - aankoop verplicht?

#1 , 22 aug 2013 11:07

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe we dit het beste oplossen. Het zoontje van mijn schoonzus (6 jaar) mocht van de fietsenwinkel een testritje met een fiets maken. Tijdens dat tetsritje is hij gevallen en nu staan er krassen op de fiets. De fietsenwinkel zegt dat schoonzus nu verplicht is om die fiets te kopen.
Volgens mij zou de fietsenwinkel daar zelf voor verzekerd voor moeten zijn en kan die mijn schoonzus niet verplichten tot aankoop van die fiets, ook niet als ze wel dat model wilt.
Klopt dat? Kun je hier iets over terugvinden in het burgerlijk wetboek?

Alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 22 aug 2013 12:45

De schade zal moeten worden vergoed. Maar niemand kan verplicht worden iets tegen zijn wil te kopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 22 aug 2013 12:48

Uw schoonzus kan niet verplicht worden om de fiets te kopen, tenzij dit zo stond in een contract dat ze zou getekend hebben in het kader van de proefrit. Voor wagens is dit normaal, voor fietsen echter niet. Ze moet wel de schade vergoeden aan de fiets.

Reclame

Terug naar “Andere”