telefoonoplichting?

kirv
Topic Starter

telefoonoplichting?

#1 , 09 jun 2013 22:34

In januari werd ik gebeld met de mededeling dat ik een pakket kon kiezen omdat ik deelgenomen had aan een enquête.
Ik stond hier weigerachtig tegenover, maar de man was erg overtuigend. Hij bleef herhalen dat ik indien ik het pakket niet wil houden, het kan terugzenden.
Wanneer ik het pakket toch wil houden, hoef ik enkel de verzendkosten te betalen.
Deze week (zo'n 4 maand later dus) is de postbode aan de deur geweest met 2 pakketjes. Er was niemand thuis, dus moet ik ze nog ophalen in het postkantoor.

De afzender:
Synergon
Antwoordnummer 8730 N° 00006
8000 VP Zwolle

Na wat opzoekwerk, zou dit een antwoordnummer kunnen zijn van Lecturama en hierover las ik niet veel goeds op internet.

Ik ga ervan uit dat het dat pakket waarover ik gebeld werd in januari.
Nu is mijn vraag, hoe stop ik dit zo kosteloos mogelijk?
- De pakketten weigeren bij de post?
- De pakketten in ontvangst nemen en nadien terugsturen?

Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 09 jun 2013 22:51

Hangt ervan af hoeveel moeite u het heeft met het negeren van dreigbrieven van incasso.

Heeft u hier geen enkele moeite mee, ga dan beide pakketjes ophalen, betaal de verzendkosten van het pakketje waarmee u aan de telefoon akkoord bent gegaan (dus niet die van het 2e pakketje), en ontvang daarna nog enkele pakketjes die u niet betaald, tot ze doorhebben dat u niet van plan bent om deze te betalen. Enige nadeel is dus dat u nog wat aanmaningen gaat krijgen om de niet betaalde pakketjes te betalen (dus vanaf het 2e pakketje), maar ook dit stopt vanzelf zodra ze beseffen dat dit niets uithaalt. Voordeel is dat u een aantal gratis spullen krijgt.
Wetgeving van toepassing is de wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming van 6/4/10, specifiek de artikels 85, 86, en 94 6°. Kort stelt de wet dat het verboden is om betaling of terugzending te vragen van een product dat de consument niet gevraagd heeft. Of, wat u krijgt zonder akkoord van u, mag u kosteloos houden.

Heeft u hier wel moeite mee, haal dan enkel het pakket op dat u gevraagd heeft, betaal dit of zend dit terug, en stuur zo snel mogelijk een mail dat u geen verdere pakketten wil ontvangen. Niet dat dit altijd werkt, maar dan kan u terugvallen op bovenstaande.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jun 2013 14:21

Zwolle? Indien u zelf ook in Nederland woont, kan u uw vraag beter stellen op het Nederlands forum.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 jun 2013 15:27

Gelet op de gekende (onwettige) werkmethode van deze postorderfirma laat ik de namen uitzonderlijk staan.

Vandebos

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jun 2013 15:58

http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

:D

kirv
Topic Starter

#6 , 10 jun 2013 17:52

Zelf woon ik België.

Terug naar “Andere”