Beste,
Ik verhuur mijn dak voor zonnepanelen met een overeenkomst tussen mij (eigenaar dak) en eigenaar zonnepanelen.
Ik krijg mijn geproduceerd stroom tegen een vaste prijs in het contract vermeld.
De eigenaar (opstalhouder) , heeft de groene stroom certificaten + een jaarlijkse vast bijdrge voor de te produceren zonnestroom (vaste prijs x max mogelijk produktie zonnepanelen) als vergoeding (winst).
Omwille van de invoering van de fameuze netvergoeding (nog niet zeker, in proces momenteel) , gaat deze netvergoeding doorgerekend worden aan diegene op wiens electriciteitsmeter de stroom vloeit (dus mijn meter). Mijn voordeel is dus op die manier weg (voor al de mensen die hun dak verhuren, maar het nog niet weten nu, binnen een maand of 2 wel).
Ik heb gezegd tegen de opstalhouder (eigenaar van de panelen) dat hij al de voordelen heeft en ik bijna niets meer.
Hij weigert echter een aanpassing (redelijk zou zijn 50/50 van de nieuw taks).
Ik ben zodoende de zaak eens gaan uitpluizen en heb nu volgende vragen;
Wat indien dit contract NOOIT geregistreerd is geworden zoals beloofd?????
Bestaat reeds 5 jaar , heb altijd mijn plichten gedaan, hebben wel een nieuwe overeenkomst doorgestuurd en daar was die fameuze paragraaf weg (waarin registratie beloofd werd. Enkel rijksregister en paspoort bijgevoegd .
Is dit contract wettelijk indien NIET geregistreerd. zij zeggen van wel??
Kan ik ergens (weet niet waar) een aanpassing bekomen van het kontrakt
Is dit contractbreuk (gaan het waarschijnlijk apart aanrekenen)
Hoe kan ik mijn eisen kracht bijzetten (niet geregistreed kontrakt)
Dank bij voorbaat,