Total loss gekocht

Alainis
Topic Starter

Total loss gekocht

#1 , 15 apr 2013 19:14

Ik heb een tweetal weken geleden een tweedehands Vespa gekocht aan in een motorzaak. Tijdens een korte testrit viel me op dat de scooter naar rechts trekt als ik het stuur los.
Ik heb dit opgemerkt en volgens de verkoper is dat normaal bij dit type. Ik vond dat de vespa er goed uitzag, en heb hem gekocht.
Eenmaal thuis, en er wat mee te hebben gereden begon het rijgedrag zicht steeds erger te manifesteren. Hij trilt bij remmen, en heeft behoorlijk wat stuurslag bij vertragen of remmen.
Ik ben in kontakt gekomen met de eerste eigenaar ( naam staat op inschrijvingsbewijs ) en zijn motordealer. Deze laatste is een officiele Vespa dealer en die heeft me goed geholpen. Hij herinnerde zich de door mijn aangekochte vespa als een vespa die een ongeval heeft meegemaakt, en die total loss is verklaard. Het "wrak" is opgekocht door een motordealer uit Limburg. En daar heb ik hem gekocht als " in perfecte staat". Over het ongeval en de total loss verklaring zweeg de verkoper in alle talen, en er staat ook niets vermeld op de aankoopfactuur.
Ik heb ondertussen de officiele documenten van de expert die de total loss verklaring heeft gedaan.
Kan ik de motordealer die mij de vespa als "perfect in orde" heeft verkocht verplichten deze terug te nemen, maw de verkoop annuleren ?
Wat zijn mijn opties ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2013 20:36

Aangetekend in gebreke stellen.
Copie van uw bewijzen bijvoegen.

Tweetal weken geleden de wet inzake consumenten en garantie (wettelijke) is van toepassing. Los van de commerciële garantie..
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruiker21

#3 , 16 apr 2013 14:42

Aangetekend in gebreke stellen.
Copie van uw bewijzen bijvoegen.
Denk idd dat dit genoeg zal zijn om de verkoper het angstzweet te doen uitbreken. Hij zal niet gerekend hebben op uw speurderscapaciteiten. Knap werk van u! Laat ons weten hoe het afgelopen is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Alainis
Topic Starter

#4 , 16 apr 2013 19:29

Ondertussen heeft mijn verzekeringsmakelaar een dossier opgesteld en doorgestuurd naar mijn rechtsbijstandverzekering met de vraag de verkoper in gebreke te stellen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Ook bedankt voor de snelle reacties, dat deed me deugd.

Franciscus

#5 , 16 apr 2013 20:45

Mocht dat voertuig volgens 'Vespa' terug in het verkeer gebracht worden?
Of alleen onderdelen?
Mogelijk strafbaar feit...

Terug naar “Andere”