Beste,
Verleden week reed mijn vrouw naar haar werk en hoorde een vreemd geluid in de motor, ze is dan naar de dichtsbijzijnde Renault garage gereden. Daar hebben ze vastgesteld dat de lagerschalen van de wagen kapot waren maar men verklaarde dat ze hier nog gerust mee mocht rijden naar onze eigen garage 25 km verder. Dat heeft mijn vrouw dan ook gedaan maar eens aangekomen in onze eigen garage zei men dan we met deze wagen nooit hadden meer mogen rijden alvorens de schade was gemaakt. Nu was de schade zelfs nog groter en moet er een nieuwe motor in onze wagen gestoken worden. Dit kost ons nl. 6.000€. Onze garagist zei dat we Renault België hiervan op de hoogte moesten brengen, dat heb ik ook gedaan maar zij weigeren om in deze herstelling tussen te komen. Renault België komt alleen tussen als we een nieuwe wagen bij hen kopen. Ik heb ook terug gebeld naar de eerste garage waar ze ons het foute advies hebben gegeven om hen nog eens te laten bevestigen dat wij toch mochten rijden met de wagen, dat hebben ze nog eens bevestigd en ik heb dit gesprek ook op tape kunnen vastleggen. Dus nu is mijn vraag, kan ik de eerste garage in gebreke stellen op basis van het foute advies? Of wat zijn mijn rechten nu? Alvast bedankt, Bjorn