#1 , 24 mar 2013 16:34
Ik heb deze week een brief ontvangen van een expert dat ik nog een openstaande factuur zou hebben bij hem. Ik zou de hele factuur niet betaald hebben. Deze dateert van april 2011, ik zou een laatste betaling juli 2011 hebben gedaan. Ik ben er echter zeker van dat ik het volledige bedrag betaald heb. Echter om zo ver terug te gaan, moet ik bij de bank opzoekingswerk betalen... En ik heb het dossier onlangs weggesmeten omdat het al ouder is en gesloten was volgens mij. Deze expert is een echte schurk, en indien ik op het moment nog een openstaand bedrag zou hebben, zou hij me een deurwaarder hebben gestuurd (ik heb genoeg schurken technieken van de expert en de eigenaar mogen zien). Ik weet nog dat ik een blad had bijgehouden met elke betaling en een optelsom om zeker te zijn dat het in orde was. In hoeverre is het aan mij te bewijzen, na al die tijd, dat ik de factuur heb voldaan? Moeten zij het tegendeel niet bewijzen? Ik heb van 2 rekeningen betaald en ze tonen enkel de betalingen van 1 rekening. Als er iets onbetaald is, komt dat niet in hun boekhouding tevoorschijn op het einde van het jaar? (dus eind 2011 begin 2012, en niet 2013...) Hartelijk dank voor enig advies.