Niet akkoord met kosten garagist

Uriel
Topic Starter
Berichten: 1

Niet akkoord met kosten garagist

#1 , 24 mei 2011 20:29

Goedenavond Iedereen,

Onlangs hebben wij een probleem gehad met het wagen van mijn vrouw.
Mijn schoonbroer gebruikte het wagen en heeft volgens het garagist zonder olie gereden waardoor een onderdeel van het motor vervangen zou moeten worden, het garagist schat het herstelling aan +/-1200€.
Ondertussen hebben we andere garages geraadpleegd om een nieuwe wagen aan te kopen en onze auto zou nog 1500 à 2000€ waard zijn (zelfs defect) volgens die garagisten (ze zijn ten minste bereid om deze bedragen af te rekenen indien we een nieuwe wagen bij hen kopen).
Het garagist waar het auto zich bevindt geeft ons 400€ euro voor het wagen wat ik te weinig vindt ten opzichte van zijn concurenten.
Ik heb hem dan het vraag gesteld van "rijdt nog het auto" anders zou ik ermee tot mijn huis rijden en afwachten tot we onze nieuwe wagen aankopen. Daarop heeft het garagist geantwoord dat het wagen niet reed want het motor was open en als we ermee willen rijden moeten we het hermonteren van het motor betalen.
Ik ga daarmee dus helemaal niet akkoord en weet niet wat ik moet doen, een advocaat raadplegen? een aangetekende brief opsturen?
Ik heb dus geen enkele papier ondertekend, geen werkbon, kostenraming of dergelijke en hij heeft het motor opengemaakt en vraagt ons nu geld om die terug in elkaar te steken.

Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt voor jullie hulp en advies,

Met vriendelijke groet,

Uriel
Laatst gewijzigd door Uriel op 22 jan 2013 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 mei 2011 20:46

Laat het wagen naar een andere garage slepen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2011 14:06

Als de garagist reeds aan de werken begonnen is, is het logisch dat hij een vergoeding wenst voor de reeds gepresteerde werken. Al de rest speelt niet veel rol. U bedenkt zich wat de herstelling betreft, maar de garagist heeft er reeds aan gewerkt. Verwacht je dan dat die garagist voor niets werkt omdat jij je bedenkt?

Verder een kleine tip: als je niet zeker bent van het correcte lidwoord, gebruik dan "de" in plaats van "het". Veel meer kans dat je juist zit.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 22 jan 2013 15:00

als u de garagist opdracht hebt gegeven tot herstelling dan zal u ook moeten opdraaien voor de kosten. Zelfs en alleen als u opdracht hebt gegeven tot vaststelling van een probleem zal u wat ze noemen bestekkosten moeten betalen. Als U verwacht dat hij/zij de motor terug in elkaar steekt volgens de
toestand zoals voorheen mag/kan u ook niet verwachten dat de auto terug rijdt. Trouwens u mag geen gebruik maken van de openbare weg met een
defect voertuig.

Als u de garagist geen enkele opdracht hebt gegeven en u dus verwachte dat de garagist wachte met opzoeken van probleem/herstelling dan hebt u
misschien een punt tegenover de garagist. Niemand mag zomaar aan iets beginnen werken zonder uw duidelijke instructie of opdracht.

HET is aan u om te weten wat u hebt gedaan toen de auto het garageke inreed
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus
Berichten: 38728

#5 , 22 jan 2013 19:01

Garagist kan als alles verlopen is zoals het hoort retentierecht inroepen en dan blijft de wagen daar staan tot de kosten betaald zijn eventueel ook de stallingskosten.

Terug naar “Andere”