foto's, opnames (telefoon)gesprekken rechtsgeldig maken?

AlexanderGG
Topic Starter
Berichten: 17

foto's, opnames (telefoon)gesprekken rechtsgeldig maken?

#1 , 15 jan 2013 14:27

Momenteel heb ik een geschil met de verhuurder van mijn appartement.
Ik ga hem aangetekend op de hoogte stellen van de problemen.

Ik heb foto’s gemaakt (datum + plaats van de foto). Ik heb eveneens opnames van gewone gesprekken en telefoongesprekken gemaakt. Dit had ik verzameld als bewijslast.

De verhuurder geeft de fout mondeling toe, maar schriftelijk beweerd hij iets anders
.
Nu vraag ik mij af hoeveel bewijslasten foto’s en deze opnames geven. De verhuurder kan beweren dat ik deze foto’s overal genomen heb, dat het gesprek niet met hem was of het probleem langs de buitenkant verdoezelen zonder effectief het probleem op te lossen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38728

#2 , 15 jan 2013 16:56

Gesprekken zijn geen probleem gezien u er aan deelneemt.
Foto's zijn ook geen probleem ais ze genomen zijn op plaatsen waar u wettelijk mag zijn vb uw appartement.
Uiteindelijk is het de rechtbank die beslist.

skabalie
Berichten: 180

#3 , 15 jan 2013 18:24

ik ben toch benieuwd,ik had ook een geschil met een advocaat,en mocht mijn telefoongesprek opname's niet gebruiken bij de rechtbank.
ik denk,dat telefoongesprekken enkel kunnen,na een bevel van de onderzoeksrechter.ik baseer mij op de vrijspraak van degene die waren vrijgesproken van illegale wapenhandel,omdat de onderzoeksrechter het niet voldoende gemotiveerd had of zoiets.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 15 jan 2013 18:51

Gesprekken waaraan u zelf heeft deelgenomen mag u altijd opnemen zonder verdere waarschuwing. Dat is van een geheel andere grootorde dan afgeluisterde gesprekken op basis van een verondersteld zwak gemotiveerde onderzoeksopdracht gegeven door een onderzoeksrechter/procureur.
Aangezien het de vrederechter is die beslist over de toelaatbaarheid van het bewijs is het altijd aangewezen deze bewijzen dan ook te presenteren.

Terug naar “Andere”