Zojuist een leuk telefoontje gehad:
"Heb jij een doos besteld met 100 modulaire stopcontacten voor computervoedingen?"
Komt erop neer dat we dus een mooi klein doosje van UPS gekregen hebben waar we helemaal niet om gevraagd hebben. M'n vader tekende voor ontvangst, hoewel niemand een pakketje verwachtte, onder het motto "kan beter aanvaarden dan nadien te moeten gaan ophalen".
Vanavond zal ik eens kijken wat m'n kreditkaart afschriften online zeggen, maar ik kan me niet inbeelden dat er ook maar iemand bij ons thuis iets dergelijks nodig heeft (zeker niet in die hoeveelheid).
Leuk detail: op het ticketje staat de correcte familienaam, bij het huisnummer is er een B toegevoegd (xxxstraat yyB) terwijl het huis niet onderverdeeld is in A/B of iets dergelijks.
Er staat ook een tracking nummer op (bij ingave op website komt er geen extra info uit de kast), bij billing staat er P/P (?). Verder vind ik onderaan het ticket ook nog dit:
Referentie 1: No Address - No Tracking RTS
Referentie 2: NO TRACKING-NO WAYBILL
Niet onmiddellijk zin om naar een 078-nummer te bellen, dus heb ik m'n vader maar aangeraden een mailtje te sturen. Wordt nog "leuk", mijn vader is de landstalen wel machtig maar heeft nooit z'n engels accent kwijtgespeeld, wat vaak tot verwarring leidt...
Wat zijn de bepalingen juist voor het bewaren/teruggeven van het pakketje? Voor ons is dit gewoon "oud ijzer", enkel iemand die regelmatig electronica herstelt kan hier nog iets mee doen. Kostprijs de inhoud kan ook niet echt hoog oplopen, dus de kans bestaat dat de voor ons anonieme afzender zelfs niet geïnteresseerd is om de administratieve rompslomp te doorworstelen om z'n pakketje terug te krijgen...