"ongewenst" pakket

Xastheron
Topic Starter

"ongewenst" pakket

#1 , 05 okt 2012 13:34

Zojuist een leuk telefoontje gehad:
"Heb jij een doos besteld met 100 modulaire stopcontacten voor computervoedingen?"

Komt erop neer dat we dus een mooi klein doosje van UPS gekregen hebben waar we helemaal niet om gevraagd hebben. M'n vader tekende voor ontvangst, hoewel niemand een pakketje verwachtte, onder het motto "kan beter aanvaarden dan nadien te moeten gaan ophalen".
Vanavond zal ik eens kijken wat m'n kreditkaart afschriften online zeggen, maar ik kan me niet inbeelden dat er ook maar iemand bij ons thuis iets dergelijks nodig heeft (zeker niet in die hoeveelheid).

Leuk detail: op het ticketje staat de correcte familienaam, bij het huisnummer is er een B toegevoegd (xxxstraat yyB) terwijl het huis niet onderverdeeld is in A/B of iets dergelijks.

Er staat ook een tracking nummer op (bij ingave op website komt er geen extra info uit de kast), bij billing staat er P/P (?). Verder vind ik onderaan het ticket ook nog dit:
Referentie 1: No Address - No Tracking RTS
Referentie 2: NO TRACKING-NO WAYBILL

Niet onmiddellijk zin om naar een 078-nummer te bellen, dus heb ik m'n vader maar aangeraden een mailtje te sturen. Wordt nog "leuk", mijn vader is de landstalen wel machtig maar heeft nooit z'n engels accent kwijtgespeeld, wat vaak tot verwarring leidt...

Wat zijn de bepalingen juist voor het bewaren/teruggeven van het pakketje? Voor ons is dit gewoon "oud ijzer", enkel iemand die regelmatig electronica herstelt kan hier nog iets mee doen. Kostprijs de inhoud kan ook niet echt hoog oplopen, dus de kans bestaat dat de voor ons anonieme afzender zelfs niet geïnteresseerd is om de administratieve rompslomp te doorworstelen om z'n pakketje terug te krijgen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 05 okt 2012 13:59

Een pakket dat u ontvangt waar u niet om gevraagd heeft, mag u houden. Verkoper mag geen betaling of terugzending vragen (artikels 85, 86, en 94 van de wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming van 6/4/10).

Xastheron
Topic Starter

#3 , 05 okt 2012 14:10

Dus gewoon in de garage op een rekje plaatsen en bij het eerstvolgende bezoekje bij het containerpark zien of zij er iets mee kunnen/willen aanvangen? Misschien moet ik ineens m'n vader zeggen dat hij "opslagkosten" moet aanrekenen als ze erachter vragen...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 okt 2012 15:23

, bij billing staat er P/P (?).
Pay Pal misschien

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 okt 2012 18:16

En wie is de afzender?
Stak er geen factuur in de doos ...of niet opengemaakt?

Xastheron
Topic Starter

#6 , 12 okt 2012 12:37

owww, even uit het oog verloren.

Neen, waren geen bijgeleverde documenten. Enige "contactdetails" die ook maar ergens op staan, zijn deze van het admin centrum van UPS in Zaventem.

Wat mogelijks zou kunnen gebeurd zijn, is dat het adres van de gewenste ontvanger onleesbaar is/was op het document dat aan UPS bezorgd is. Blijkbaar is een gangbare praktijk dat men de persoonlijke interpretatie van het adres in google maps gooit. Gezien we in een straat wonen waarvan de straatnaam uniek is, heeft er ergens een admin bediende zich misschien gezondigd aan gemakzucht.

Momenteel staat de doos dus nog altijd mooi in een rekje in de garage. Gezien de latente verzamelzucht van m'n vader, zal deze daar wel lang genoeg staan dat de rechtmatige eigenaar of UPS meer dan genoeg tijd heeft om ons te contacteren voordat m'n moeder de doos doorverwijst naar het containerpark...

Terug naar “Andere”